بر اساس آمار وزارت بازرگانی بین المللی انگلیس، فروش اسلحه به عربستان سعودی از ابتدای سال جاری میلادی، ماه به ماه بیش‌تر شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ در نیمه نخست سال جاری میلادی، فروش اسلحه انگلیسی به عربستان سعودی، از یک میلیارد و یکصد میلیون پوند گذشت.

تارنمای روزنامه گاردین نوشت: آمار وزارت بازرگانی بین المللی انگلیس، نشانگر سود تجارت شرم آور با رژیم عربستان سعودی است که به یمن حمله می‌کند. بر اساس این آمار، فروش اسلحه به عربستان سعودی از ابتدای سال جاری میلادی، ماه به ماه بیش‌تر می‌شود.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس، پس از اعلام آغاز روند خروج این کشور از اتحادیه اروپا در ماه فروردین، در نخستین سفر خارجی به عربستان سعودی رفت و در حالی که عربستان سعودی به جنگ در یمن مشغول است، فروش تسلیحات بیش‌تر از قبیل: موشک، تفنگ و وسایل سرکوب شورش را تصویب کرد.

گاردین به نقل از جو سوئینسون (Jo Swinson)، معاون رهبر حزب لیبرال دموکرات نوشت: این سود‌های شرم آور شرکت‌های اسلحه فروشی انگلیس، از فروش جنگ افزار به رژیمی به دست می‌آید که هزاران یمنی را کشته و میلیون‌ها نفر را در آن کشور با گرسنگی و بیماری روبرو کرده است.

او افزود: دولت انگلیس تا زمانی که عربستان سعودی در حال حمله به یمن است، باید فورا فروش سلاح به عربستان سعودی را قطع کند.

وزیر امور خارجه در دولت سایه نیز ماه پیش در نشست سالانه حزب کارگر گفت: روند فروش پنهانی سلاح به عربستان سعودی باید متوقف شود.

 

انتهای پیام/

 

همکاری انگلیس با عربستان سعودی در جنایات علیه یمن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار