رویکرد سازمان بازرسی مازندران مچ گیری و مانع تراشی سر راه مدیران دستگاه‌های اجرایی نیست، بلکه پیشگیری از تخلف است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،اسدی کیاپی مدیر کل سازمان بازرسی مازندران در محمودآباد گفت: بازرسی و دستگاه‌های اجرایی در دو جبهه قرار نداشته بلکه در کنار یکدیگرند و قانون، شأن نظارتی را بر عهده این سازمان قرار داده و ما هم مقید به اجرای تکالیف شرعی و قانونی هستیم.

وی افزود: هیچ نیت شخصی در بازرسی مدخلیت نداشته و حب و بغض در این مجموعه نظارتی راه ندارد.

رئیس شورای دستگاه‌های نظارتی استان مازندران، گفت: حضور بازرسان در کمیسیون‌های تصمیم گیر برابر بند ب. ماده ۱۱ قانون تشکیل سازمان بازرسی، صورت می‌گیرد و به عنوان ناظر و بدون حق رأی در جلسات شرکت می‌کنند.

اسدی کیاپی افزود: اعضای شورا باید به موضوع تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها توسط بومیان و افراد غیر بومی و خوش نشین حساسیت داشته باشند و با در نظر گرفتن صرفه و صلاح و تأمین حقوق دولتی و یا سرانه‌های کاربری‌های تکلیفی اظهار نظر کنند.

وی گفت: با صدور مجوز‌های تغییر کاربری به خوش نشینان معتقد بودند که حضورشان باعث رونق اقتصادی می‌شود، ولی ما معتقدیم حضور خوش نشینان در استان بجز تولید زباله فیزیکی و فرهنگی و تخریب منابع زراعی و باغ‌ها عایدی برای استان نداشته است، زیرا آنان حتی جزئی‌ترین نیازهایشان را با خود به همراه دارند و به گواه تعداد پرونده‌های حقوقی و کیفری در مراجع ذی صلاح، حضورشان موجب افزایش مشکلات و آسیب‌های اجتماعی استان مازندران شده است.

مقام عالی نظارت و بازرسی در استان مازندران، یکی از مهمترین مشکلات شهرداری‌ها را درآمد ناپایدار حاصل از محل تخلفات ساختمانی بیان کرد و گفت: برخی از مسئولان شهری بدون علم و آگاهی به اشتباه می‌گویند اگر منابع درآمدی کمیسیون ماده ۱۰۰ کاهش یابد ما دیگر درآمدی نخواهیم داشت.

اسدی کیاپی در خصوص عواقب به کارگیری مجدد دهیار و شهرداری که سابقه تخلف و جرم را داشته اند، گفت: سازمان بازرسی با استفاده از سازوکار قانونی، موضوع را پیگیری و در هنگام انجام بازرسی می‌تواند مدیر متخلف را تعلیق کنند.

مدیران توانمند و قانون مدار از نظارت و بازرسی هیچ هراسی ندارند، اما مدیران ناتوان و متخلف به جهت اینکه می‌دانند بازرسی اجازه کار غیر قانونی به احدی نمی‌دهد، همواره واهمه داشته و به همین دلیل است که عدم توانایی خود در انجام وظایف قانونی را معلول حضور بازرسی می‌دانند.

انتهای پیام / آ.

مدیران ادرات دولتی زیر ذره بین سازمان بازرسی مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۲ مهر ۱۳۹۹
باسلام بنده با27سال خدمت ندیدم تابدین لحظهئ ازسوی سازمان بازرسی درراستای وظیفه قانونی شان که مبتنی برنظارت است اقدامی جهت بازرسی سرزده انجام گیردکافیست یکبارپای درددل کارکنان بنشینیدهمین مساله موجب میشودتا امارتخلفات ازسوی مدیران به اندک تقلیل یابد
آخرین اخبار