فروند پنجم و ششم از جدیدترین شناورهای تجسس و نجات دریایی به ترتیب تا اواخر مهر و دی ماه سال ۹۶ ،وارد آب های کشور می شوند.

جدید ترین شناورهای تجسس  و نجات دریایی وارد آب های ایران شدبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سازمان بنادر و دریا نوردی ؛تأمین و ساخت ۶ فروند شناور تجسس و نجات در سال ۱۳۹۰ ،در شیب یارد بوت سرویس ایران به ارزش ۱۸ میلیون یورو در دستور کار قرار گرفت. ساخت و به کارگیری این شناور‌ها بر اساس دستورالعمل کنوانسیون بین المللی تجسس و نجات دریایی است که  ایران در سال ۱۳۷۳ به آن ملحق شده است.

بنابر اعلام اداره کل تامین و مهندسی تجهیزات، تا پیش از این ،تعداد ۲ فروند از شناور‌های  تجسس و نجات دریایی در اوایل سال ۱۳۹۴ و دو فروند دیگر در اواخر سال ۹۵ تحویل داده شده است . همچنین طبق برنامه زمانبندی ارائه شده، فروند پنجم و ششم آن به ترتیب تا اواخر مهر و دی ماه سال ۹۶ تحویل داده خواهد شد.

نسل جدید  از شناور‌های تجسس و نجات ساخته شده توسط سازمان بنادر، بیش از ۴۰ گره دریایی سرعت دارد و به امکانات و تجهیزات پیشرفته امداد پزشکی، مخابراتی، تجسس و نجات و اطفای حریق (طبق آخرین استاندارد‌های بین المللی و دریایی) مجهز است و در صورت واژگونی قابلیت برگشت به حالت اولیه (Self-righting) را نیز دارد.

گفتنی است؛شناور‌های جدید تجسس و نجات دریایی به تجهیزات امداد پزشکی و اورژانس و تور ویژه گرفتن افراد از آب مجهزاند. عرشه، سینه، پاشنه و موتورخانه شناور از طریق دوربین‌های مداربسته از پل فرماندهی کنترل می‌شوند و دوربین‌های دید در شب از دیگر امکانات این شناور قلمداد‌ می‌شود.

 براساس این گزارش با افزایش چشمگیر تعداد شناور‌های تجاری و مسافری در منطقه خلیج فارس، حفظ جان و نجات سرنشینان شناور‌های عبوری نیز به عنوان یکی از مأموریت‌های سازمان بنادر و دریانوردی از اهمیت زیادی برخوردار شده است.

انتهای پیام/

نسل نو شناورهای نجات و تجسس در راه است 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار