استاندار فارس گفت: باید تلاش کرد تا بنا‌های تاریخی استان در شرایط مناسبی نگهداری و حفظ شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسماعیل تبادار استاندار فارس در جریان بازدید از مسجد جامع عتیق شیراز گفت: با توجه به اهمیت اینگونه اماکن، مرمت و احیای اصولی آن‌ها زیر نظر کارشناسان مجرب در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار دارد.

وی ادامه داد: امیدواریم که با توجه به وجود بنا‌های تاریخی بسیار ارزشمند و برجسته در فارس و شهر شیراز، اماکن میراثی و تاریخی این استان و شهر در آینده وضعیتی به مراتب مناسب‌تر پیدا کنند.

تبادار همچنین در بازدید از چند خانه تاریخی مرمت شده توسط بخش خصوصی درمحله سنگ سیاه شیراز، افزود: امیدواریم با سرمایه گذاری و همکاری بخش خصوصی و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، شاهد ترمیم و بهره برداری اصولی و علمی از بنا‌ها و خانه‌های قدیمی بیشتری باشیم.

وی اظهار داشت: مرمت و بهره برداری مناسب و اصولی از خانه‌های تاریخی موجود در بافت‌های قدیمی و تاریخی، توجه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب خواهد کرد و زمینه ساز کسب درآمد و اشتغال بیشتر خواهد شد.

استاندار فارس با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری و نقش آن در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های بسیار بالایی که در بافت تاریخی شیراز وجود دارد باید از این فرصت برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و گسترش صنعت توریسم در استان بهره برد.
انتهای پیام/ر

بازدید استاندار فارس از مسجد جامع عتیق شیراز 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.