پذیرایی برادران اهل سنت در موکب‌های پیاده روی استان کرمانشاه

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از برپایی ۷ موکب در استان کرمانشاه و پذیرایی از برادران اهل سنت در پیاده روی اربعین خبر داد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد خبری اربعین سازمان اوقاف مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه؛ حجت الاسلام عباسیان مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، از برپایی ۷ موکب در این استان برای پذیرایی از زائران اربعین خبر داد و گفت: موکب‌هایی نیز توسط برادران اهل سنت برای پذیرایی از این زائران برپا می‌شود.

حجت الاسلام عباسیان با تشریح برنامه‌های اربعین حسینی این اداره کل، از خدمات رسانی اوقاف در طول مسیر پیاده روی اربعین خبر داد و گفت: در این ایام ۷ موکب در طول مسیر به زائران اباعبدالله الحسین (ع) ارائه خدمات می‌دهند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ادامه داد: در ایام اربعین موکب امامزاده احمد سنقر، امامزاده باقر بیستون و موکبی که توسط ارتش و اداره اوقاف دایر شده به زائران ارائه خدمات می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در موکب شماره ۱ که در چالابه مستقر است، پیش بینی شده در طی روز از ۱۵۰۰ نفر پذیرایی شود.

حجت الاسلام عباسیان ابراز داشت: در موکب شماره ۲ سیدالشهدا هم که برای سومین سال پیاپی دایر شده است، اسکان برای ۲۰۰۰ نفر پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در موکب امامزاده احمدبن اسحاق سرپل ذهاب نیز مکان جهت پذیرایی و اسکان مهیاست، گفت: تعداد دو موکب در قصرشیرین برپا شده که یکی از آن‌ها با همکاری آذربایجان غربی در طول ایام اربعین فعالیت خواهد کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه از فعالیت خیمه‌های معرفت در طول مسیر رائران ابا عبدالله الحسین (ع) خبر داد و اذعان داشت: در این خیمه‌ها به پاسخگویی مسائل شرعی و برطرف کردن نیاز‌های فرهنگی پرداخته می‌شود.

وی اظهار داشت: با فعال کردن مسجدی در مرز خسروی، پیش بینی می‌شود روزانه در قصرشیرین و این مسجد حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر پذیرایی شوند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: در این هفت موکب روزانه آمادگی اسکان ۵ هزار نفر و پذیرایی ۱۰۰ هزار نفر را داریم.

وی ادامه داد: به طور قطع امسال از مرز خسروی اعزام خواهیم داشت و در حال حاضر جهت برقراری امنیت از طرف عراق در حال بررسی هستیم.

عباسیان همچنین از فعالیت تعدادی از موکب‌ها توسط برادران اهل سنت خبر داد و ابراز داشت: در این ایام پیش بینی شده تعداد ۵۰ نفر از روحانیون به تبلیغ بپردازند که ۲۷ نفر آن‌ها از قم هستند.

انتهای پیام/

برپایی ۷ موکب در استان کرمانشاه برای خدمات رسانی به زائران اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار