مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: کار برداشت زعفران از ۲۲۰ هکتار از مزارع نطنز آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی بادی از برداشت زعفران از مزارع شهرستان خبرداد و گفت: برداشت یک‌هزار و ۶۰۰ کیلو گرم محصول زعفران از ۲۲۰ هکتار از مزارع شهرستان نطنز آغاز شده است.

مهدی بادی گفت : از مجموع ۲۲۰ هکتار مزارع زعفران شهرستان نطنز، ۱۶۰ هکتار از آن در بخش مرکزی و ۶۰ هکتار در بخش کویری بادرود قرار دارد که تقریبا یکصد هکتار از این ۱۶۰ هکتار بخش مرکزی در مزارع به شهر طرقرود اختصاص دارد.

وی افزود: با توجه به بحران آب در شهرستان ، تغییر الگوی کشت در شهرستان نطنز بحثی ضروری و غیر قابل انکار است که باید برنامه ریزی قابل قبولی را برای آن انجام داد.

مدیر جاد کشاورزی نطنز عنوان کرد: موضوع دیگری که اخیرا سبب بروز مشکلاتی در شهرستان نطنز شده، تغییر اقلیم آب و هوایی این منطقه و گرم تر شدن هوا در فصل تابستان نسبت به حالت طبیعی و سردتر شدن زمستان‌ها بیش از حد معمول است. سردتر شدن هوا در شهرستان نطنز و به خصوص در بخش بادرود که منطقه گرمسیری به حساب می‌آید، سبب بروز مشکلاتی در بخش کشاورزی این منطقه شده است

همچنین مدیر مرکز خدمات جهاد کشاورزی بادرود با اعلام پیش بینی برداشت ۵۰۰ کیلوگرم زعفران از مزارع بادرود  تاکید کرد: زعفران به عنوان یکی از بهترین محصولات راهبردی در منطقه های گرم و خشک به خاطر نیاز کم به آبیاری، اشتغالزایی بالا و درآمد به نسبت مناسب، از جایگاه ویژه ای در منطقه کویری بادرود برخوردار است.

وی ضمن توصیه به زعفران کاران اظهار کرد: کشاورزان برای تولید بیشتر محصول، پیش از کاشت زعفران حتما از خدمات مشاوره ای کارشناسان جهاد کشاورزی بهره مند شوند زیرا این آموزش ها قطعا باعث افزایش عملکرد در سطح زیر کشت می شود.
در بخش کشاورزی بادرود به عنوان یکی از قطب های مهم کشاورزی استان اصفهان، هرساله محصولات متنوعی نظیر طالبی ،گرمک، خربزه، خیار گل به سر، انار و محصول گندم و جو در مزرعه ها و باغ های این منطقه کشت وبه میزان قابل توجهی برداشت می شود.

 

انتهای پیام/م

 

برداشت زعفران از مزارع نطنزآغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار