۵۷۱ برنامه در هفته پدافند غیرعامل در استان مازندران اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید یداله نبوی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران با بیان اینکه ۵۷۱ برنامه در هفته پدافند غیر در مازندران برگزار می شود، گفت: این برنامه‌ها شامل برگزاری ۲۹ نمایشگاه، ۲۵ همایش، انجام ۱۲۱ رزمایش، بازدید از ۱۳ پروژه، برگزاری ۲۲۳ کلاس آموزشی و افتتاح ۹ پروژه با ماهیت پدافند غیر عامل خواهد بود.

وی افزود: ۱۶۰ مرکز در مازندران به عنوان نقاط حساس شناسایی و برای رفع نواقص و رعایت الزامات و پیوست‌های پدافند غیر عامل مورد بازدید قرار گرفتند

نبوی با بیان اینکه فلسفه وجودی پدافند غیر عامل حفظ منافع، تاسیسات و زیرساخت‌های مهم و حیاتی کشوراست، افزود: هفته پدافند غیر عامل از ششم آبان ماه امسال آغاز و تا دوازدهم این ماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران افزود: با شناسایی نقاط ضعف در مراکز دهستان‌های بالا دست و پایین دست در صدد آموزش نیرو‌های واکنش سریع و آماده به کار در جهت شناسایی تهدید‌ها و مقابله با آن بر آمدیم.

وی گفت: با انعقاد تفاهم نامه چهار جانبه بین جمعیت هلال احمر، اداره کل مدیریت بحران، دفتر امورروستایی و اداره کل پدافند غیر عامل ۱۳۴ خانه هلال را در مراکز دهستان‌ها راه اندازی کردیم که برای تجهیز هر خانه هلال مبلغ ۱۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

نبوی با بیان اینکه بودجه پدافند غیر عامل در ذات طرح‌ها و طرح های عمرانی است، افزود: درقانون برنامه ششم توسعه تمامی دستگاه‌های اجرای که از محل تملک دارایی اعتبار دارند موظفند یک درصد از اعتبار ات خود را به طرح‌های عمرانی با ماهیت پدافند غیر عامل اختصاص دهند که توسط این اداره مورد رصد و تایید قرار می‌گیرد.

نبوی به نامگذاری روز‌های هفته پدافند غیر عامل اشاره کرد و گفت: تجلیل از فعالان این عرصه، برپایی همایش استانی پدافند غیر عامل و امنیت غذایی پایدار به همراه افتتاح پروژه‌هایی در این حوزه از برنامه‌های محوری هفته پدافند غیر عامل خواهد بود.

مدیرکل پدافند غیر عامل مازندران از نواخته شدن زنگ پدافند غیر عامل در مدارس استان خبر داد و افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده مقرر شد در بیش از ۳ هزار مدرسه و ۲۶ هزارکلاس درس معلمان ۱۵ دقیقه در خصوص پدافند غیر عامل برای دانش آموزان صحبت کنند و در پایه هشتم و نهم متوسطه نیز یک درس به عنوان پدافند غیر عامل نامگذاری شده است و در کنار مقاومت دفاعی تدریس می‌شود.

مدیر کل پدافند غیر عامل مازندران، مقاومت در برابر هر گونه تهدید بدون به کارگیری سلاح برای کاهش آسیب را از جمله تعاریف این حوزه عنوان کرد و گفت: برای آشنایی هر چه بیشتر مدیران و کارشناسان با حوزه پدافند غیر عامل کلاس‌های آموزشی برای مدیران و کارکنان دستگاه‌ها برپا شد که در این بخش حدود چهار هزار نفر آموزش دیدند.

انتهای پیام/آ

اعلام برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.