در تذکر شفاهی مطرح شد؛

سلیمی: در گزارش‌های وزارت خارجه درباره برجام اشاره‌ای به تضمین‌های لازم برای لغو تحریم‌ها نشده است

نماینده مردم محلات گفت: در گزارش‌های چندماهه وزارت امور خارجه به مجلس تاکنون گزارشی در مورد تضمین‌های لازم برای لغو تحریم‌ها نشده است.

سلیمی: در گزارش‌های وزارت خارجه درباره برجام اشاره‌ای به تضمین‌های لازم برای لغو تحریم‌ها نشده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در جلسه علنی امروز طی تذکری شفاهی اظهار کرد: در یکی از بندهای فرمان 9 ماده‌ای مقام معظم رهبری در اجرای برجام آمده؛ «از آنجا که پذیرش مذاکرات از سوی ایران اساسا با هدف لغو تحریم‌های ظالمانه اقتصادی و مالی صورت گرفته و اجرایی شدن آن در برجام به بعد از اقدامات ایران موکول شده، لازم است تضمین‌های قوی و کافی برای جلوگیری از تخلف‌های طرف مقابل تدارک دیده شود».

وی با اشاره به اینکه از جمله این تضمین‌ها اعلام کتبی رئیس‌جمهور آمریکا به اتحادیه اروپا مبنی بر لغو تحریم‌هاست، گفت: در گزارش‌های چندماهه وزارت امور خارجه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و مجلس شورای اسلامی تابه حال گزارشی در مورد این تضمین‌های لازم، قوی و کافی برای لغو تحریم‌ها نیامده است.

نماینده مردم محلات با تأکید بر اینکه همین نقص باعث شد که ما با روند پی در پی و مسلسل تحریم‌ها مواجه شویم، تصریح کرد: لازم است رئیس مجلس شورای اسلامی دستور دهد تا در گزارش‌های چندماهه وزارت امور خارجه مجلس این موارد لحاظ شود.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: لازم است کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش بعدی این نکاتی که آقای سلیمی گفت را بررسی کند و نظر دهد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان انرژی اتمی طرحی را در این زمینه آماده کرد و در هیئت نظارت هسته‌ای مطرح شد و خوب است که کمیسیون این موارد را پیگیری کند و در گزارش خود به آن بپردازد.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار