ورود پاجوش‌های غیر قانونی همراه با آفت زمینه ساز ورود یک آفت به نخلستان‌ های شهرستان داراب است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد ظاهر رحیمی معاون دفتر قرنطینه سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ورود پاجوش‌  غیر قانونی خرما به داراب زمینه ساز ورود یک آفت به نخلستان‌های شهرستان داراب است، بیان کرد: کارشناسان با حضور به موقع خود از شیوع این آفت در سطح گسترده پیشگیری کردند.

وی تصریح کرد: واردات پاجوش‌ غیر قانونی خرما‌ به کشور دارای آفت قرنطینه‌ای سرخوطومی حنایی خرما هستند که می‌تواند خسارت فراوانی را به نخلستان‌های خرما وارد کند.

معاون دفتر قرنطینه سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه برخی از باغداران در اقدامی نا آگاهانه از کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس پاجوش درخت خرما وارد می‌کنند افزود: این اقدام باعث می‌شود دیگر باغ‌های منطقه در معرض خطر آفت و بیماری قرار بگیرند.

رحیمی ادامه داد: در صورت نبود اطلاع رسانی به موقع کارشناسان جهاد کشاورزی بخش گسترده‌ای از درختان خرما در شهرستان داراب و دیگر شهرستان‌های همجوار از بین می‌رود.

وی اضافه کرد: سالانه ۳۲ درصد ازتولیدات کشاورزی مورد حمله آفات و بیماری‌های گیاهی قرار می‌گیرند.

همچنین عزیزالله امیری معاون دفتر قرنطینه سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی نیز افزایش اعتبارات قرنطینه ای، تحقیقات و پیشگیری در کشور را خواستار شد و اظهار کرد: برای داشتن باغ‌های مرکبات سالم در کشور باید تیم‌های متخصص با اعتبارات کافی برای بازدید از مزارع و باغ‌ها داشته باشیم که به کشاورزان و باغداران مشاوره و راهنمایی بدهند.

احمد صدری رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان داراب نیز گفت: با توجه به اینکه یک هزار و ۸۰۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان را تشکیل می‌دهند که عمده درآمد مردم منطقه فورگ شهرستان داراب از راه باغداری بوده و از باغداران درخواست می‌شود در تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت با کارشناسان جهاد کشاورزی همکاری لازم را داشته باشند.
انتهای پیام/ت

ورود پاجوش غیر قانونی خرما به داراب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار