رئیس کمیته هسته‌ای گفت:اگر بنا باشد از برجام بهره‌ای نداشته باشیم در رویه همکاری‌مان با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تجدیدنظر می‌کنیم.

اگر از برجام بهره‌ای نبریم، در همکاری‌مان با آژانس تجدیدنظر می‌کنیمحجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیته هسته‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به پیشنهادی که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش شش ماهه سوم برای تجدیدنظر در همکاری با آژانس مطرح کرد،  گفت: در این گزارش کمیسیون دو پیشنهاد بررسی تجدیدنظر در همکاری ایران و آژانس و همچنین الغای اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه ما هزینه‌هایی را دادیم تا از برجام استفاده‌هایی داشته باشیم، ادامه داد: اگر بنا باشد که ما فقط هزینه دهیم اما از منافع برجام بهره‌ای نداشته باشیم، باید در رویه همکاری‌مان با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تجدیدنظر شود.

رئیس کمیته هسته‌ای با اشاره به اینکه ما در 3 عرصه اجرای NPT و پایبندی کامل، اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی و دادن دسترسی‌های ویژه برای بازرسی از مناطق هسته‌ای با آژانس همکاری می‌کنیم، تصریح کرد: در صورتی که فقط در برجام هزینه دهیم و این رویه ادامه یابد، در این سه مورد همکاری با آژانس تجدیدنظر می‌کنیم.

ذوالنور با بیان اینکه پیشنهاد این مسئله را کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به مجلس داده است، خاطر نشان کرد: همچنین اگر آمریکا قانون کاتسا (قانون جامع تحریم‌های ایران، روسیه و کره شمالی) را اجرا کند و بنیه دفاعی ما را هدف قرار دهد ما هم این سه موضوع مذکور را به عنوان طرح به صحن می‌آوریم که با رأی نمایندگان، دولت موظف به انجام اقدامات متناسب می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۱ آبان ۱۳۹۶
مرحبا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
انرژی هسته ای حق مسلم ماست
آخرین اخبار