سرپرست معاونت استانداری کرمان گفت: شرایط تطبیق احراز سمت شهردار به عهده شورا است.

تعیین تکلیف سمت شهردار کرمان با شورابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، موسوی سرپرست معاونت استانداری کرمان در پاسخ به این سوال که موضع مجموعه استانداری در مقابل گزینه‌های شهرداری معرفی شده از سوی شوراهای اسلامی شهر و روستا چیست، گفت: قانون تکلیف را روشن کرده است.


موسوی گفت: تطبیق احراز سمت شهردار به عهده شورا است و این کار باید با مسئولیت رییس شورا انجام شود.


وی با بیان اینکه پرونده باید از حیث شرایط احزار کامل باشد، افزود: نامه معرفی شهردار توسط ریاست شورا به استانداری ارسال می‌شود و لذا ریاست شورا باید به عنوان مسوولی که نامه را ارجاع می‌دهد این موضوع را کنترل کند.


وی تصریح کرد: بعد از ارسال پرونده، معاونت عمرانی استانداری 10 روز فرصت دارد تا پس از انجام مصاحبه با فرد معرفی شده نسبت به صدور حکم وی اقدام کند. معاونت عمرانی مصوبه شورا که بعضا به فرمانداری نیز برای طی کردن مراحل کمیته انطباق ارسال می‌شود، را به همراه فرم‌های تکمیل شده، به پیوست برای وزارت کشور ارسال می‌کند.


موسوی گفت: در شهرهای زیر 200 هزار نفر و شهرهای غیر از مرکز استان، در صورت تکمیل بودن فرم‌ها، استعلام‌های مربوط به حراست و گزینش توسط استانداری انجام می‌شود و بلافاصله حکم شهردار توسط استاندار صادر می‌شود که تاکنون نیز استاندار کرمان تمام احکام را امضاء کرده است.


وی با بیان اینکه تاکنون استاندار کرمان با هیچ یک از کسانی که توسط شوراها معرفی شده، مخالفت نکرده‌، گفت: استاندار کرمان با احترام به نظر شوراهای اسلامی، تمام احکام را امضاء و صادر نموده است.


سرپرست معاوت عمرانی استاندار کرمان در خصوص معرفی شهردار کرمان نیز اظهارداشت: پس از معرفی محمد سام توسط شورای شهر کرمان و با توجه به اینکه ریاست شورا باید در قبال افرادی که معرفی می‌کند اطلاعات کامل داشته باشد، استاندار با احترام به نظر شورا، بلافاصله متن معرفی به وزارت کشور را امضاء کرد و حتی حاضر به انجام مصاحبه با گزینه انتخابی شورا نشد.


وی ادامه داد: نامه معرفی شهردار، طبق روال معمول به تهران ارسال شد اما با توجه به اینکه سمت شهرداری مراکز استان‌ها از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، استعلام آن به طور کامل و دقیق انجام می‌شود.


موسوی تصریح کرد: بر اساس نامه ارسال شده توسط وزارت کشور با عنوان ریاست شورای شهر که رونوشت آن به استانداری نیز ارسال شده، اعلام گردیده که شرایط احراز گزینه پیشنهادی، تایید نشده است که این موضوع ارتباطی با وزارت کشور و استانداری ندارد و مربوط به پاسخ دستگاه‌های نظارتی ذیربط است.


انتهای پیام /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار