عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی گفت:مشکل اصلی حوزه ساخت و ساز ،تعیین نشدن مجری ذی صلاح در پروژه هاست.

به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خطیبی عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر درباره امضا فروشی در این سازمان گفت: از سال 1392  میزان تخلفات بسیار کاهش یافته است و امضا فروشی را  در حجم گسترده تایید نمی کنم  و آمار آن زیر یک دهم درصد است .

وی ادامه داد: آمار اندک تخلف را نمی توان به کل یک مجموعه تعمیم داد. ولی  ما منکر تخلف حرفه ای نیستیم اما نباید کیان مهندسی جامعه را مورد هجمه قرار داد.

خطیبی درباره پرونده های تخلف در این سازمان تصریح کرد: در سال 600 تا 800 پرونده ورودی داریم ولی همین آمار همه منجر به صدور حکم محکومیت نمی شود  و مشکل اصلی اینست که در ساخت و ساز کشور مجری ذیصلاح نداریم.

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی در خصوص وظیفه این سازمان در برابر تخلفات ادامه داد: اگر ما  شاهد تخلف باشیم به شورای انتظامی گزارش می دهیم .

بر اساس این گزارش در ادامه  مهرداد فر معاون مدیرکل دفتر توسعه مهندسی وزارت راه و شهرسازی در حصوص امضافروشی مهندسان گفت: هدف ما ارائه ساختمان با کیفیت است و مهندسین خدمات را به درستی ارائه نمی دهند و در اجرا و نظارت فعال عمل نمی کنند و به طور مثال زمانیکه به پروژه های ساختمانی مراجعه  می کنیم مجری در سر کار حضور ندارد و افراد بدون صلاحیت بر سر کار هستند و نظارت ها صوری هست و در معنا همان امضا فروشی است.

وی ادامه داد:  مهندسان در شرکت های حقوقی و نظارتی عضو هستند سالیانه مبلغی را دریافت می کنند و خدمات نظارتی ارائه نمی دهند و معتقدیم امضا فروشی صورت می گیرد و عدد خیلی بالاتر از یک دهم درصد است .

این مقام مسئول  افزود: در بازدیدهایی که صورت گرفته این عمل محرز شده است و زمانی که سر پروژه  حاضر می شویم  مجری و ناظر  حضور ندارند و تعداد تخلفات بسیار فراگیر است وضعیت نامطلوب است.

مهردادفر گفت : ما به خاطر ایمنی معتقد به ارائه خدمات واقعی هستیم .

وی دلیل نداشتن مجری ذیصلاح  در پروژه ها ی ساختمانی را صوری کاری دانست و باید سازمان نظام مهندسی در جهت از بین بردن صوری انت

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۱ آبان ۱۳۹۶
دلیل حضور نیافتن مجریان سرساختمان = عدم پرداخت کامل حقوق و دستمزد مهندسان مجری توسط مالکان زمین
گرفتن تخفیفات فراوان توسط مالکان از مهندسان مجری
پرداخت چک بی محل توسط مالکان به مهندسان مجری
آخرین اخبار