تردد روان زائران اربعین در گذرگاه های مرزی چذابه و شلمچه

استاندار خوزستان تردد زائران اربعین در گذرگاه های مرزی چذابه و شلمچه را روان تر از سال گذشته توصیف کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان بیان داشت: با بهبود زیرساخت ها و استفاده از تجارب گذشته، تردد زائران اربعین حسینی در 2 گذرگاه مرزی شلمچه و چذابه بسیار روان تر از اربعین سال گذشته شده است.

وی افزود: امسال علاوه بر بهبود زیرساخت های 2 مرز چذابه و شلمچه ، اقدام های تامینی و امنیتی بهتری برای راحتی و آرامش زائران تدارک دیده شده است.

شریعتی با بیان اینکه ترافیک خودروها در مسیرهای منتهی به 2 مرز چذابه و شلمچه بسیار روان و بدون مشکل است اظهار کرد: تاکنون گره ترافیکی در این مسیرها از سوی پلیس راه استان گزارش نشده است.

رئیس ستاد اربعین خوزستان با بیان اینکه از 6 ماه گذشته اقدام های زیرساختی موثری برای بهبود ترافیک مسیرهای منتهی به این 2 گذرگاه مرزی انجام شده، اذعان داشت: همه پیش بینی ها و برنامه ریزی ها برای میزبانی و پذیرایی شایسته از زائران اربعین حسینی در استان به عمل آمده است.

استاندار خوزستان گفت: همه تلاش های دستگاه های اجرایی استان معطوف به فراهم کردن زیرساخت ها متمرکز شد، ولی با این وجود برخی از زیرساخت ها همچون تعریض کامل مسیر سوسنگرد به بستان و کمربندی بستان نیمه تمام ماند، ولی پس از اربعین حسینی و بازگشت کامل زائران به وطن طرح های نیمه تمام را به سرانجام خواهیم رساند.

غلامرضا شریعتی به وضعیت گرمای هوا و گرد و غبار در چند روز اخیر در استان و گذرگاه های مرزی شلمچه و چذابه اشاره وبیان کرد: احتمال دارد با توجه به وضعیت آب و هوایی نتوانیم رکوردهای اربعین پارسال در پذیرش زائران را بشکنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: از ابتدای حرکت کاروان های اربعین حسینی تاکنون بیش از 300هزار زائر از 2 گذرگاه مرزی شلمچه و چذابه به عتبات عالیات مشرف شده اند.

شریعتی پیش بینی کرد در روزهای آینده با نزدیک شدن به اربعین سالار شهیدان، عبور زائران روندی صعودی به خود بگیرد.

استاندار خوزستان از بخش های مختلف پایانه چذابه و پایانه شیب عراق بازدید کرد.

انتهای پیام/گ

تردد زائران اربعین در گذرگاه های مرزی چذابه و شلمچه روان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار