وزیر ورزش و جوانان گفت :در حال حاضر ۲ هزار سازمان‌ مردم نهاد مرتبط با جوانان و۵۰ خانه جوان فعال در کشور داریم.

درحال حاضر ۵۰ خانه جوان فعال در کشور داریمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در گردهمایی مشترک معاونین و مدیران کل ستادی و استانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره جایگاه ویژه‌ای که وزارت در حل مشکلات جوانان دارد، گفت: مسائل مربوط به توسعه‌ی سازمان‌های مردم نهاد ، توسعه ی خانه های جوان و برنامه ریزی و پرداخت تسهیلات ازدواج در گردهمایی مشترک معاونین و مدیران کل ستادی و استانی وزارت ورزش و جوانان مورد بحث قرار گرفت و نتایج اعلام شد.

وی افزود : مسائل کلان ورزش، هماهنگی فدراسیون‌ های ورزشی با هیات‌های استان‌‌ها و هم‌چنین مباحث مربوط به مزایده اماکن ورزشی به بخش خصوصی در این گردهمایی بررسی شد.

سلطانی‌فر ادامه داد: در این گردهمایی مسائل مربوط به بودجه و نظام اداری، رشته های مختلف ورزشی، ورزش قهرمانی و همگانی، بانوان، روستایی و عشایری، جانبازان و معلولین چه به صورت همگانی و قهرمانی مطرح شد.

وی افزود: همچنین درباره‌ی چگونگی آماده شدن قهرمانان برای حضور پر افتخار در رویداده های مهم بین المللی و مسابقات جهانی، بازی‌های ۲۰۱۸ جاکارتا، المپیک ۲۰۲۰ توکیو تصمیم گرفته شد. امیدواریم در بازی‌های آسیایی و المپیک ۲۰۲۰ و دیگر مسابقات جهانی نتایج مطلوب بگیریم؛ چرا که از ما‌ه‌های گذشته برای ورود به این مسابقات، ستاد مربوط به این مسابقات تشکیل داده‌ایم.


وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: امیدواریم بتوانیم زمینه ی بروز و ظهور استعدادها و خلاقیت های جوانان دختر و پسر را فراهم کنیم و شرایطی به‌وجود بیاوریم که جوانان و نوجوانان ورزش‌کار بتوانند در مسابقات مختلف شناسایی و استعدادیابی شوند و شرکت کنند و بتوانیم از این ظرفیت ها برای ایجاد جامعه ای سالم، ارتقای سطح سلامت، ایجاد وحدت و هم‌چنین افتخارآفرینی استفاده کنیم.

وی درباره‌ی مسایل بخش جوانان گفت: استان ها در بخش های مربوط به جوانان فعال بودند بخشی را هم فعال می کنیم. مسایل مربوط به تخصیص‌ها، اعتبارات و مشکلات حقوقی و مسایلی که به چگونگی استفاده از ظرفیت ها مرتبط است را پیگیری می‌کنیم. امیدواریم وزارت‌خانه‌ای پویا تر و فعال تر باشیم که بتوانیم مطالبات مردم به ویژه قشر جوان را فراهم کنیم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در سال ۹۲ تسهیلات ازدواج با سقف ۳ میلیون تومان، ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده و تسهیلات ازدواج در سال ۹۵ با سقف ۱۰ میلیون تومان، ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده که رشد حدود ۵/۳ برابری داشتیم. امسال با طرح ضربتی که نظام بانکی اجرا کرد تا ۷ ماهه اول، ۸۸۵ هزار فقره وام به ارزش ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت کردیم. با توجه به این آمار امیدواریم تا پایان امسال حتما از ۱۲ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: دفاتر مشاوره و راهنمایی ازدواج که تاثیر ب‌سزایی در تحکیم بنیان‌های خانواده دارند در ۲ سال پیش از ۲۰ مرکز با مشارکت بخش خصوصی به مرز ۲۵۰ مرکز رسیده است.


امیدواریم در بخش اشتغال بتوانیم کمک‌هایی به توسعه ی اشتغال جوانان بکنیم.


انتهای پیام// م.ط


حضور وزیر ورزش و جوانان در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.