مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : در راستای اجرای نظام نوین ترویج کشاورزی تاکنون 271 پهنه در سطح مراکز جهاد کشاورزی استان تشکیل شده است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ زین العابدین قمری مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  در جلسه ستاد ساماندهی مراکز جهاد کشاورزی استان اظهارکرد: طرح پهنه بندی کشاورزی با به کارگیری بهینه نیروهای کارشناسی موجود و با هدف افزایش ضریب نفوذ دانش فنی و انتقال یافته های تحقیقاتی کارشناسان در مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی در سطح روستاهای استان اجرا می شود.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود : در طرح پهنه بندی حوزه عمل مراکز جهاد کشاورزی مابین کارشناسان موجود مراکز تقسیم می شود تا با ایجاد رقابت بین کارشناسان زمینه افزایش تولیدات کشاورزی از نظر کمیت و کیفیت فراهم شود.

قمری ادامه داد: در حال حاضر کارشناسان مراکز پهنه بندی شده و سامانه الکترونیکی ثبت اطلاعات بهره برداران در اختیار آنان قرار گرفته است و هر کدام از آن کارشناسان اطلاعات کامل بهره برداران روستاهای حوزه پهنه خود را وارد سامانه می نمایند و این اطلاعات پس از تایید مسئول مرکز و مدیر شهرستان در اختیار بخشهای تخصصی جهت برنامه ریزی و تهیه برنامه عملیاتی برای کار شناس آن پهنه قرار می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: سامانه دارای سطوح مختلف دسترسی ازکارشناس مسئول پهنه در شهرستان ، استان و وزارتخانه می باشد و توسط این مجموعه رصد می شود و از طرفی برنامه ریزی لازم جهت تجهیز مراکز به ملزومات اداری و خودرو نیز از این طریق می تواند انجام گیرد.

‌این مسئول ادامه دا: در راستای اجرای شبکه مدیریت دانش، در سامانه جامع پهنه بندی نطام نوین ترویج کشاورزی تا کنون اطلاعات ۱۶۳ هزار و ۲۷۳ نفر بهره بردار و 1335 مددکار ترویجی ، توسط ۲۷۱ کارشناس پهنه بندی ثبت شده است .

وی اضافه کرد : در حال حاضر با اجرای این طرح اطلاعات تعداد 145 هزار و 603 هکتار قطعه زراعی و نزدیک به 4 هزار هکتار قطعه باغی در این سامانه ثبت شده است و ثبت اطلاعات همچنان تداوم دارد.

انتهای پیام/ح

۲۷۱ پهنه درسطح مراکز جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تشکیل شده است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.