سرپرست اداره کل حج و زیارت استان سمنان از ثبت‌نام رسمی هفت هزار و 572 زائر اربعین از این استان در سامانه سماح خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، خلیل دل‌پاک سرپرست اداره کل حج و زیارت استان سمنان گفت : مدارک6 هزار و 935 نفر از این زوار برای صدور ویزا به سفارت کشور عراق ارسال و پس از اخذ آن تحویل این زوار شده است.


وی با بیان اینکه بیشترین زوار ثبت‌نام شده استان سمنان از شهرستان شاهرود هستند، ادامه داد: 3 هزارو 95 نفر از زوار ثبت‌نام شده استان سمنان از شاهرود هستند و سمنان نیز با 2 هزارو 164 زائر در رتبه دوم قرار دارد.


مدیرکل حج و زیارت استان سمنان سهم دفتر دامغان از ثبت‌نام شدگان را یک هزارو 381 نفر اعلام کرد و گفت: علاوه بر این تعداد 53 نفر نیز در دفتر حج و زیارت بخش امیریه دامغان ثبت‌نام کردند.


وی با بیان اینکه حج و زیارت استان در اکثر شهرستان‌های هشت‌گانه استان کار ثبت‌نام راهپیمایان اربعین را انجام می‌دهد تصریح کرد: تاکنون 350 نفر از گرمسار، 281 نفر از مهدیشهر و 248 نفر نیز در شهرستان سرخه برای حضور در بزرگترین راهپیمایی مذهبی جهان ثبت‌نام کردند.


سرپرست اداره کل حج و زیارت استان سمنان از راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی به عنوان بزرگترین گردهمایی شعیان نام برد و گفت: این گردهمایی بزرگ فرصت بزرگی برای تعمیق وحدت جهان اسلام است.


دل‌پاک از ارائه خدمات متعدد و متنوع از سوی استان سمنان در ابعین امسال خبر داد و افزود: استان سمنان هر ساله علاوه بر پرپایی موکب‌های بین‌راهی و ارائه خدمات به زوار عبوری از استان، در دو شهر بزرگ کربلا و نجف پذیرای هزاران دوستدار اهل‌بیت عصمت و طهارت(س) و دلسوخته سیدالشهدا(ع)است.


وی با اشاره به اینکه هر ساله تعداد زیادی از هم‌استانی‌ها نیز در قالب کاروان‌هایی از دیگر استان‌ها و یا با مراجعه به استان‌های مرزی راهی این راهپیمایی بزرگ مذهبی می‌شوند، از زوار هم‌استانی خواست حتی‌الامکان از مجاری قانونی و از طریق سامانه رسمی حج و زیارت در این راهپیمایی عظیم و باشکوه معنوی شرکت کنند.


انتهای پیام / ه


ثبت نام زائران اربعین از استان سمنان در سامانه سماح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.