مدیرکل محیط زیست لرستان بر لزوم تعطیلی مدارس لرستان طی روز‌های آلوده تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  مهرداد فتحی‌بیرانوند، مدیرکل محیط زیست استان لرستان در جلسه شورای عالی هماهنگی مدیریت بحران استان لرستان گفت: در استان سیلاب‌ها به ۲ دلیل تخریب خاک و منابع طبیعی و همچنین وجود پسماند‌ها و نخاله‌ها در مسیر رودخانه‌ها ایجاد شده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت توپوگرافی خاص لرستان و وجود شیب‌های تند در حاشیه شهرها، انتظار می‌رود اداره کل منابع طبیعی اقدامات خوبی را در راستای جلوگیری از مشکلات در زمان بحران انجام دهد.

مدیرکل محیط زیست لرستان با اشاره به اثرات مخرب نخاله‌های ساختمانی و پسماند‌های دامپروری و کشاورزی گفت: لازم است دستورات لازم به فرمانداران و بخشداری‌ها نسبت به جمع‌آوری پسماند‌ها و همچنین نسبت به دفع و پاکسازی زباله‌ها اقدام شود.

فتحی بیرانوند گفت: با توجه به فعالیت‌های عمرانی در سطح آزادراه‌ها، خاک‌برداری زیادی صورت گرفته و علی‌رغم تذکرات لازم به دستگاه‌های ذیربط، از طریق ستاد بحران نیز این موضوع پیگیری شود.

این مسئول وجود ریزگرد‌ها را یکی از معضلات استان در سال‌های اخیر عنوان کرد و گفت: کانون اصلی ریزگرد‌ها خارج از کشور بوده و وقتی این ریزگرد‌ها وارد استان می‌شوند سلامتی مردم را به خطر می‌اندازند.

وی عنوان کرد: در سال ۹۴، ۸۷ روز آلوده را در لرستان شاهد بودیم و در سال ۹۵ این میزان به ۸۶ روز و از ابتدای سال ۹۶ تاکنون به ۳۶ روز آلوده رسیده و در همین راستا از طریق رسانه‌ها و جراید عمومی هشدار‌های خاص به مردم داده می‌شود.

مدیرکل محیط زیست لرستان با اشاره به تدوین سند جامع مقابله با ریزگردها، بیان داشت: متاسفانه خیلی از دستگاه‌ها در خصوص وظایف محوله اقدامات لازم را انجام نداده و انتظار می‌رود نسبت به این موضوع جدیت ویژه‌ای لحاظ شود.

فتحی بیرانوند افزود: در برخی روز‌ها بایستی برای سلامتی مردم به ویژه دانش‌آموزان تعطیلی مدارس اعلام و این موضوع امسال حداقل لحاظ شود.

انتهای پیام/د

۳۶ روز آلوده در استان لرستان از ابتدای سال ۹۶ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.