عملیات ساخت تقاطع غیر همسطح منتهی به اراضی پشتیبانی بندر شهید رجایی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،محمدرضا اللهیار معاون مهندسی و امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت:  با هدف تسهیل ترافیک در اراضی پشتیبانی عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح در بندر شهید رجایی آغاز شد.

 وی افزود:  این پل با سه دهانه با طول  105 متر طی 22 ماه توسط پیمانکار بخش خصوصی عملیاتی می شود.

معاون مهندسی و امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: در این طرح علاوه بر ساخت تقاطع غیرهمسطح، جاده دسترسی به این پل سه دهانه به طول 1000 متر برای تردد کامیون ها و همچنین 550 متر خط ریل برای تردد واگن های باری نیزساخته می شود.

محمدرضا اللهیار افزود: هدف از اجرای این طرح  برقراری ارتباط مناسب بین اراضی پشتیبانی بندر شهید رجایی با در اصلی ورود و خروج بندر و همچنین تسهیل ارتباط اراضی پشتیبانی با بندر خلیج فارس به عنوان زون نفتی بزرگترین و پیشرفته ترین بندر تجاری ایران است.

وی اعتبار اجری این طرح را 175 میلیارد ریال عنوان کرد.

 معاون مهندسی عمران اداره کل بنادر و دریانوردی  هرمزگان کاهش ترافیک، ایمنی مسیر و سرعت در جابجایی کالا را از دیگرمزایای ساخت این مسیر عنوان کرد.

عباس کمالی  با اشاره به جابجایی سالیانه بیش از 70 میلیون تن محموله های تجاری و تردد روزانه بیش از شش هزار کامیون و خودرو سواری در جاده های داخلی بندر شهید رجایی گفت: ترافیک موجود در این بندر نه تنها موجب بروز مشکلاتی برای فعالیت های عملیاتی و خدمات رسانی شده بلکه آثارنامطلوب آن به جاده‌ها به عنوان زیرساخت و سرمایه کشور نیز کشیده می‌شود که یکی از بارزترین آن وقوع تصادفات رانندگی است.

انتهای پیام/ف

آغاز ساخت تقاطع غیر همسطح در بندر شهید رجایی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.