سرکنسول افغانستان در مشهد گفت: به زودی دانشجویان افغانستانی مقیم ایران پاسپورت رایگان دریافت می کنند.

دانشجویان افغانستانی مقیم ایران پاسپورت رایگان دریافت می کنندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سرکنسول افغانستان در مشهد گفت: به زودی دانشجویان افغانستانی مقیم ایران پاسپورت رایگان دریافت می کنند.

«نورالله راغی»، سرکنسول افغانستان در مشهد گفت: هرچند بخشنامه‌ای در مورد عدم دریافت هزینه پاسپورت به نمایندگی‌های افغانستان در ایران ابلاغ نشده، اما طی مکاتباتی با وزارت خارجه افغانستان موضوع را پیگری کرده‌ و به زودی خبرهای خوشی اعلام می‌شود.

قرار است به زودی برای دانشجویان افغانستانی مقیم ایران، پاسپورت الکترونیکی رایگان صادر شود. پیش از این سرکنسول افغانستان وعده داده بود که این موضوع را طی مکاتباتی با وزارت خارجه افغانستان پیگیری کند.

هرچند که تا هنوز بخشنامه این موافقت به نمایندگی‌های افغانستان در ایران ابلاغ نشده است، اما راغی در مورد عدم دریافت هزینه صدور پاسپورت گفت: ما طی مکاتباتی با وزارت خارجه افغانستان موضوع را پیگری کرده ایم و به زودی خبرهای خوشی در این رابطه اعلام خواهد شد.

سرکنسول افغانستان افزود: هنوز هیچ بخشنامه‌ای در این مورد ما از وزارت خارجه دریافت نکرده ایم و در جریان جزئیات نیستیم ولی گویا از طرف دولت افغانستان با صدور پاسپورت رایگان برای دانشجویان موافقت شده است و البته هزینه اندکی برای صدور دفترچه پاسپورت دریافت خواهد شد، چون پاسپورت اوراق بهادار محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار