رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان الیگودرز گفت: ۳۰۷ هکتار از اراضی ملی شهرستان الیگودرز رفع تصرف و ۱۰۰ هکتار از این اراضی احیا و اصلاح شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مرتضی سعیدی‌فر رئیس منابع طبیعی الیگودرز از رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان الیگودرز خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۰۷ هکتار از اراضی ملی این شهرستان که توسط متجاوزان به منابع طبیعی تصرف‌شده بود خلع ید و رفع تصرف شد.

وی به احیا منابع ملی خلع ید شده در این شهرستان اشاره کرد و افزود: ۱۰۰ هکتار از این اراضی ضمن خلع ید و رفع تصرف از دست متصرفان، با کاشت بذر‌های مرتعی احیا و اصلاح شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان الیگودرز عنوان کرد: در راستای حفاظت از منابع ملی، نیرو‌های اداره منابع طبیعی شهرستان با جدیت تمام پای‌کار بوده و اجاره تجاوز و آسیب به اراضی ملی داده نمی‌شود و متجاوزان در چنگال قانون گرفتار خواهند شد.

وی بیان کرد: برای حفاظت و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی و به‌منظور جلوگیری از فرسایش و تخریب و از طرفی غنی شدن پوشش گیاهی و استفاده بهینه و اصولی توسط بهره‌برداران محلی، اقدام به انعقاد قرارداد حفاظت مشارکتی در سطح ۱۵ هزار هکتار در سامانه‌های عرفی مختلف شده است.

سعیدی‌فر از کاهش حریق در مراتع و جنگل‌های این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که انجام‌شده و با به‌کارگیری دیده‌بان‌های محلی که ارتباط تنگاتنگی با منابع طبیعی دارند طی امسال هیچ‌گونه حریقی در این شهرستان رخ نداده است.

انتهای پیام/م

۳۰۷ هکتار از اراضی ملی الیگودرز رفع تصرف شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
سرپرست اداره منابع طبیعی الیگودرز برای جلوگیری فرسایش خاک توروستای فرسش چه اقدامی انجام دادید باتوجه به اینکه دونفر قرقبان تو روستا بوده چرا هزاران دام غیربومی از استان اصفهان وارد روستاشده و مردم زجر دیده این روستا حقشان ضایع گردد چرا هیچ اقدامی نشد آیا ازاین افراد به مقامات قضایی شکایت کردید متاسفانه نه..... وهرساله دامهای زیادتری وارد روستای فرسش گردد...