انجمن فیلم بهار نارنج معاونت فرهنگی شهرداری ساری، برنامه ۵ هفته ۵ فیلم را که ویژه نمایش و نقد فیلم‌های آیینی و عاشورایی بود، به پایان رساند.

یمینی سخنگوی حوزه هنری مازندران در گفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: انجمن فیلم بهارنارنج در هفته پنجم این برنامه، فیلم مستند «راه دل» به کارگردانی «مهدی زمانپور کیاسری»، آخرین اثر این فیلمساز در جمع هنرمندان فیلمساز و علاقمندان مازندرانی به نمایش درآمده و مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: «مشتی اسماعیل یوسفیان» پیرمرد روشندل و سوژه اصلی فیلم «مشتی اسماعیل» یکی دیگر از فیلم‌های زمانپور کیاسری این کارگردان نام آشنای ساروی، به همراه یکی از دوستانش به نام «نصیر» در تمنای زیارت بارگاه امام حسین و پیاده روی اربعین، راهی کربلا می‌شود که پس از مواجهه با ماجرا‌های بسیاری در مسیر، بالاخره به کربلا می‌رسد.

پایان کار انجمن انجمن فیلم بهارنارنج

پایان کار انجمن انجمن فیلم بهارنارنج

سخنگوی حوزه هنری مازندران گفت: ایرج فلاح -نویسنده و منتقد- که در این محفل، برای بررسی فیلم حضور یافت، ضمن برشمردن ویژگی‌های فیلم‌های سفر و جاده ای، نگاه متفاوت کارگردان و پرداخت دیگرگونه وی به پیاده روی اربعین را از امتیازات این اثر دانست.

یمینی افزود: بررسی فیلم با مشارکت فعال حضار و طرح پرسش‌ها و بیان دیدگاه‌هایی از سوی آنان و پاسخ‌هایی از سوی منتقد برنامه و کارگردان فیلم پی گرفته شد.

مهدی زمانپور کیاسری، فیلمساز مازندرانی کارگردانی فیلم‌هایی همچون «تورا من چشم در راهم» «مشتی اسماعیل» «پاپلی» «راه دل» وعنوان بیش از چهل جشنواره معتبر داخلی و خارجی از جمله جشنواره‌های فجر، مستند حقیقت، رویش، ویزیون دوریل سوییس، فلاهرتیا روسیه، مذاهب ایتالیا، مستند قاهره را در کارنامه دارد.

پایان کار انجمن انجمن فیلم بهارنارنج

 

پایان کار انجمن انجمن فیلم بهارنارنج

انتهای پیام/آ

۵ هفته ۵ فیلم به پایان رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.