مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۸۵ وقف جدید در ادارات اوقاف استان اصفهان به ثبت رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام رضا صادقی  با اشاره به به ثبت رسیدن 85 وقف جدید در ادارات اوقاف استان اصفهان اظهار داشت: امیدواریم تا پایان سال جاری این تعداد 3 برابر شود. اکثر وقف­‌ها مربوط به قرآن، روضه خوانی، کمک به مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و وقف برای امامزادگان بوده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان با بیان اینکه خانمی، مهریه‌­اش را وقف پژوهش و فناوری و اطلاعات کرد، بیان کرد: امسال یک وقف برای پژوهش و فناوری اطلاعات داشتیم که برای رفع نیازهای جامعه و وقف­‌های فرهنگی بود و دانشجویان، دانشگاهیان، حوزویان و تمام افراد علاقمند از نیت خالصانه و روشنفکرانه این خانم استفاده می‌کنند.

وی به وقف به عنوان یکی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ گذشته بشریت و حتی در ادیان گذشته اسلام، وقف وجود داشته و هنوز آثار و برکات آن موقوفات در جامعه محسوس است.

صادقی افزود: در 6 ماه نخست سال جاری 85 وقف جدید در ادارات اوقاف استان اصفهان به ثبت رسیده که امیدواریم تا پایان سال این تعداد 3 برابر شود.

وی با اشاره به اجرای طرح بصیرت عاشورایی اظهار داشت: این طرح در امامزادگان استان اصفهان به مناسبت ایام محرم و صفر در راستای جمع‌­آوری نذورات و موقوفات برای کمک به هیئت‌های مذهبی، روضه خوانی، تعزیه خوانی و اطعام شرکت کنندگان در مجالس عزاداری امام حسین (ع) انجام شد.

 

انتهای پیام/م

 

۸۵ وقف جدید در استان اصفهان به ثبت رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.