جلیلی با بیان اینکه افزایش بیکاری به دلیل علاقه‌مند نبودن جوانان به فناوری‌های نوین است، از ضرورت نهادینه شدن کسب علم در کشور خبر داد.

افزایش بیکاری به دلیل علاقه‌مند نبودن جوانان به فناوری‌های نوین/کسب علم باید در جامعه نهادینه شودبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیف الله جلیلی رئیس موزه علوم و فناوری در سومین جشنواره علم برای همه  که در امروز در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد با اشاره به اینکه در موزه‌های علوم و فناوری تلاش می‌شود موضوعات علمی به زبان ساده بیان شوند، اظهار کرد: موزه ملی علوم و فناوری در مدت زمانی که آغاز به کار کرده، تلاش خود را به کار گرفته است تا برای ساده سازی علم به مردم کمک کند و ارتباط بین آنها را فراهم سازد.

رئیس موزه علوم و فناوری در خصوص برنامه‌های این موزه گفت: نمایشگاه‌های سیار، کنفرانس‌های تخصصی و جشنواره علم برای همه از جمله برنامه‌های مهمی است که موزه علوم و فناوری انجام می‌دهد، هر ساله یک موضوع برای این جشنواره انتخاب می‌شود و امسال با توجه به زلزله خیر بودن ایران به بحث ایمن سازی در کشور می‌پردازد.

ضرورت افزایش ارتباط میان مردم و دانشمندان 

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری جشنواره علم برای همه شناخت علایقی است که باید مورد مطالعه قرار بگیرند، متاسفانه در کشور ما در خصوص علم مطالعات زیادی انجام نشده است، همچنین افزایش ارتباط بین مردم و دانشمندان نیز یکی از اهداف اساسی است که این جشنواره دنبال می‌کند.

جلیلی با اشاره به اینکه علم باید در فرهنگ جامعه نهادینه شود، گفت: متاسفانه هنوز فرهنگ سازی‌های لازم در این زمینه انجام نشده است و جهت گیری‌های لازم برای علاقه مند کردن جوانان به بحث علم و فناوری وجود ندارد و تعداد زیاد جوانان بیکار نشان دهنده این موضوع است.

رئیس موزه علوم و فناوری با اشاره به اینکه چالش‌های کشور با علم و فناوری از بین خواهند رفت، اظهار کرد: علم و فناوری این پتانسیل را دارد که چالش‌های کشور را رفع کند اما توجه به این نکته ضروری است بدون تعامل با جوامع خلاق و پیشرفته دیگر این موضوع امکان پذیر نیست خلاقیت زمانی رخ می‌دهد که با خلاق‌ها در ارتباط باشیم.

وی ادامه داد: این جشنواره می‌تواند از حالت ملی خارج شود و بین المللی شود، اما متاسفانه به دلیل بالا بودن هزینه‌های آن هنوز موفق به بین المللی کردن این جشنواره نشده‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Agahi90.ir
۰۹:۱۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۶
خیلی جالب بود
امیدوارم هم عمل بشه هم رسیدگی بشه
آخرین اخبار