مدیر کل بهزیستی لرستان گفت: خانوار‌های لرستانی از طرح غربالگری اضطراب کودکان خوب استقبال نکردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حیدری مدیر کل بهزیستی استان لرستان گفت: هر چند طرح غربالگری اضطراب کودکان ۲ ساله که در لرستان در حال اجراست، اما تاکنون هزار و ۶۰۰ کودک در این طرح مشارکت کرده اند.

وی افزود: این طرح با هدف بررسی وضعیت اضطراب کودکان ۵ تا ۶ ساله به صورت آزمایشی (پایلوت) ۲ سال است که در لرستان اجرا میشود.

حیدری  در ادامه گفت: در سال اول اجرا ۶۰۰ کودک خرم آبادی و در سال دوم هزار کودک خرم آبادی و بروجردی در این طرح شرکت کردند.

مدیر کل بهزیستی استان لرستان گفت: از این تعداد کودک غربال شده ۳۰۰ نفر مشکوک به اختلال اضطراب تشخیص داده شدند که تنها ۸۸ نفربه مراکز مشاوره‌ای مراجعه کردند.

وی افزود: امسال با همکاری آموزش و پرورش بناست ۲ هزار و ۵۰۰ کودک درمهد کودک‌ها و پیش دبستانی‌ها در طرح غربالگری اضطراب مشارکت کنند. مشکل عمده این طرح این است که از ۱۱ شهرستان استان تنها در ۲ شهرستان خرم آباد و بروجرد اجرا میشود.

مدیرکل بهزیستی استان لرستان گفت: نبود مراکز روانشناسی قوی در دیگر شهرستان‌های استان موجب شده تا تنها در ۲ شهرستان خرم آباد و بروجرد بتوانیم این طرح را اجرا کنیم.

وی در ادامه گفت: بعد از شناسایی کودکان در معرض خطر اضطراب، والدین و کودکان به مراکز روان‌شناختی ارجاع داده می‌شوند.

بی‌قراری، بروز رفتار‌های اجتنابی، نداشتن تمرکز، ترس از جداشدن از والدین، کم تحرکی و بروز رفتار‌های پرخاشگرانه از جمله علائم خطر اضطراب در کودکان است.

انتهای پیام/د

استقبال نکردن خانواره‌های لرستانی از طرح غربالگری اضطراب کودکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.