معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی لرستان از تولید یک هزار و ۷۰۰ تن عسل در لرستان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  ناصر نجیب‌زاده ، با اشاره به تعداد زنبورداران فعال، گفت: ۲ هزار و ۵۷ زنبوردار با ظرفیت ۲ هزار کندو در استان لرستان در حال فعالیت است.

وی افزود: برنامه افزایش تولید زنبورداری به منظور تنوع‌بخشی تولید همانند ژل، موم و صمغ و همچنین برندسازی صورت می‌گیرد.

معاون بهبود تولیدات‌دامی جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه ۸۰ درصد گرده‌افشانی توسط زنبور‌ها اتفاق افتاده، بیان داشت: سال گذشته یک هزار و ۷۰۰ تن عسل تولید شد.

نجیب‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر هشت کارگاه بسته‌بندی عسل با ظرفیت ۵۵۰ تن و ۲۲۰ هزار کندوسازی و ۵۰ تن آج موم در استان لرستان فعال هستند.

این مسئول با ابراز اینکه ۵۵۶ نفر با تولید عسل برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده، یادآور شد: تاکنون تسهیلاتی پرداخت نشده و در این خصوص منتظر ابلاغ برای پرداخت تسهیلات بانکی هستیم.

معاون بهبود تولیدات‌دامی جهاد کشاورزی لرستان از فعالیت ۱۵ واحد نوغان‌داری در استان خبر داد و گفت: همچنین در سال گذشته ۵۰۰ کیلو پیله‌تر تولید شد.

وی افزود: در حال حاضر دوره‌های آموزشی نوغان‌داری در شهرستان‌های مستعد این فعالیت از جمله خرم‌آباد، بروجرد و دورود انجام گرفته و تاکنون بیش از ۱۵۰ نفر در این خصوص آموز‌ش‌های لازم را دیده‌اند.

نجیب‌زاده از فراهمی امکانات برای نوغان‌داری با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیون ریال گفت و افزود: یک هزار نهال توت جهت تغذیه کرم ابریشم کاشته شده، همین‌طور تجهیزاتی از قبیل: رطوبت‌سنج، دماسنج، جعبه تخم نوغان، کاغذ مومی و توری با مبلغی بالغ بر هفت میلیون تومان برای فعالیت‌های نوغان‌داری هزینه شده است.

انتهای پیام/د

برپایی کارگاه آموزشی برای ۱۵۰ نوغان‌دار لرستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.