معاون وزیر راه وشهرسازی خبر داد:

انتقال کمک‌های جامعه دریایی به زلزله‌زدگان

راستاد گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در اسرع وقت از طرف جامعه دریایی و بندری کشور، کمک‌ها را به سمت مناطق زلزله‌زده هدایت می‌کند.

افزایش 26 درصدی حمل ونقل ریلی از بنادر در 6 ماه امسالبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سازمان بنادر و دریا نوردی  سی و یکمین جلسه اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی، با حضور محمد  راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و معاونان و مدیران کل سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت راه آهن و سایر اعضای اتاق فکر برگزار شد.

وی از آمادگی سازمان بنادر و دریانوردی برای کمک به زلزله‌زدگان خبر داد و گفت: با توجه به آنکه مایحتاج و نیازهایی برای زلزله‌زدگان اعلام شده ان‌شاء‌الله بر اساس نیازهایی که اعلام شده ادارات کل بنادر و دریانوردی استان‌ها کمک‌های خود را آماده کنند و در عین‌حال در ستاد نیز سازمان بنادر و دریانوردی در اسرع وقت از طرف جامعه دریایی و بندری کشور، کمک‌ها را به سمت مناطق زلزله‌زده هدایت می‌کند.

راستاد در خصوص اتصال بنادر و راه آهن، تصریح کرد: هدف بلند ما در بخش حمل و نقل کشور، افزایش سهم حمل و نقل ریلی از بنادر بوده و این مساله  با منافع ملی گره خورده است.

وی  با بیان اینکه  نباید آمار‌ها ما را از واقعیات غافل کند، افزود: آمارها حاکی از آن است که میزان حمل و نقل ریلی از بنادر در ۶ ماهه اول امسال۲۶ درصد افزایش یافته، اما در مقایسه با  کل حجم بار  سهم راه آهن کاهش یافته است.

مدیر عامل سازمان بنادر  با بیان اینکه  برای اصلاح وضع موجود و ارتقا سهم ریل نیاز به برنامه کوتاه مدت و بلند مدت داریم ، افزود: در مدت اخیر ساختار تشکیلاتی برای حمل و نقل ریلی پیش بینی کرده ایم تا به صورت منسجم‌تر به این مساله پرداخته شود.

وی در پایان در خصوص حمل مستقیم بار از کشتی به ریل، یادآور شد: در اغلب ترمینال‌های کانتینری جهان این حمل به صورت مستقیم اتفاق نمی‌افتد و این شیوه برای موارد با حجم‌های پایین مناسب است.

 انتهای پیام/

حمل بار از طریق ترمینال های کانتینری نباید انجام شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار