راه اندازی صندوق‌های حمایت از توسعه منابع طبیعی نیازمند تأمین اعتبار آورده دولتی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ احمدرضا لعلی نیا دبیر ستاد ملی راهبری و مجری طرح تشکیل صندوق‌های حمایت از توسعه منابع طبیعی کشور در سفر به شهرکرد و در جمع خبرنگاران، راه اندازی صندوق‌های جدید حمایت از توسعه منابع طبیعی را نیازمند تأمین اعتبار سهم آورده مشارکت دولت بیان کرد.

وی با اشاره به فراهم شدن زیر ساخت‌ها برای راه اندازی صندوق‌های جدید گفت: در صورت اختصاص حدود ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار سهم آورده از سوی دولت، امکان راه اندازی این صندوق‌ها تا پایان امسال در تمامی استان‌های کشور وجود دارد.

لعلی نیا اضافه کرد: در صورت اجازه قانونگذار برای اختصاص بخشی از درآمد سازمان جنگل‌ها و اعتبارات دولتی جهت تأمین سهم مشارکت دولت، و اینکه صندوق توسعه ملی نیز در قالب ارائه تسهیلات چهار درصدی، بخشی از سهم ۵۱ درصدی مردم در تأمین اعتبار صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی را پرداخت نماید، اثرگذاری فعالیت این صندوق‌ها در کشور به طور چشمگیری افزایش و وابستگی منابع طبیعی به دولت تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

وی در ادامه با بیان تصویب قانون احکام دائمی برنامه ششم توسعه کشور افزود: براساس تبصره یک ماده ۳۱ این قانون، شورای برنامه ریزی استان‌ها باید پنج درصد از اعتبارات استانی را به سرمایه گذاری در این صندوق‌ها اختصاص دهد.

لعلی نیا درخصوص فعالیت صندوق‌های حمایت از توسعه منابع طبیعی کشور گفت: نخستین صندوق از سال ۹۱ در استان اصفهان تشکیل و تاکنون هفت صندوق دیگر در استان‌های هرمزگان، فارس، سمنان، یزد و چهارمحال و بختیاری و کرمان و جنوب کرمان راه اندازی شده است.

به گفته وی؛ از یک میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار بهره بردار بخش منابع طبیعی در کشور، ۴۵ هزار خانوار در ۱۱۶ شهرستان و با ۱۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری، عضو این صندوق‌ها هستند.

دبیر ستاد ملی راهبری و مجری طرح تشکیل صندوق‌های حمایت از توسعه منابع طبیعی کشور برای شرکت در ششمین نشست کمیته تخصصی صندوق‌های حمایت از توسعه منابع طبیعی، به شهرکرد سفر کرد.

انتهای پیام/خ

صندوق‌های حمایت از توسعه منابع طبیعی نیازمند اعتبار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار