مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان گفت :طرح مالچ پاشی در شهرستان ریگان مجددا آغاز شد .

آغازمالچ پاشی در شرق استان کرمانبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان    مهدی رجبی زاده امروز در مراسم طرح مالچ پاشی در شهرستان ریگان گفت: طرح بزرگ مالچ پاشی که بعدد از گذشت 12سال چند ماه گذشته در شهرستان ریگان آغاز وبه دلیل گرمای هوا ریگان متوقف شده بود که امروز مجددا از سر گیری شد .

وی تصریح کرد: این طرح در بیش از 2100هکتار از اراضی فرسایش بادی ومناطق شن زارهای شهرستان ریگان انجام می شود.


مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان افزود:طرح مالچ پاشی در منطقه نرماشیر در هزار هکتار از کانونهای بحرانی این شهرستان نیز انجام خواهد شد .

رجبی زاده تصریح کرد :برای مالچ پاشی این دو شهرستان امسال بیش از 25میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد .


وی در ادامه با اشاره به مالچ پاشی در شن زارها ومناطقی که دارای پوشش گیاهی ودرختان ،تصریح کرد: در این مالچ پاشی احتمال اینکه مالچ بر روی درختان پاشیده شود وجود دارد که جای هیچ گونه نگرانی نیست.


مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان از اجرای نهالکاری 700هکتار در شهرستان ریگان خبر داد واظهار کرد: بیش از 19کیلومتر لوله گذاری در این راستا انجام شده است .

رجبی زاده بیان کرد: جهت مهار ریزگردها وتوفانهای شدید شن وحفاظت از باغات ونخیلات وجاده ترانزیت ریگان به  چابهار، طرح بزرگ مالچ پاشی وکشت نهال همزمان در این شهرستان آغاز شده است .

وی عنوان کرد: طرح بزرگ احداث سد سیمانی بتنی در مناطق کوهستانی شهرستان ریگان با اعتبار 220میلیون تومان توسط اداره منابع طبیعی شهرستان ریگان اجرا شد.

از مجموع 2 میلیون 133 هزار هکتار مساحت بالغ بر یک میلیون و 350 هزار هکتار بیابان در شرق استان است و در مجموع 63 درصد این شهرستان ها بیابانی است.

انتهای پیام/ح

مالچ پاشی در ریگان مجددا آغازشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار