نظرپور گفت: ۷۸ مدرسه با ۴۱۵ کلاس بر اثر زلزله استان کرمانشاه غیرقابل استفاده شده که این آمار معادل ۱۱ درصد مدارس استان است.

11 درصد مدارس مناطق زلزله‌زده کرمانشاه غیرقابل استفاده استبه گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد تقی نظرپور  رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، در ارزیابی نهایی از وضعیت مدارس مناطق زلزله زده کرمانشاه داشت، اظهار کرد: در مجموع ۷۸ فضای آموزشی با ۴۱۵ کلاس درس در این استان تخریب شده است.

وی به طور تفکیک شده آماری از خسارت شهرهای مختلف را شرح و ادامه داد: در منطقه سرپل ذهاب ۲۹ مدرسه (۱۶مدرسه روستایی و۱۳ مدرسه شهری با ۱۵۸ کلاس)، درثلاث باباجانی۳۹ مدرسه(۱۷مدرسه شهری و۲۲مدرسه روستایی با ۱۸۶ کلاس)، درقصرشیرین ۳مدرسه با۱۸کلاس، در دالاهو و گهواره ۵مدرسه با۲۹کلاس و  در گیلانغرب ۲مدرسه با۲۴ کلاس تخریب شده اند.

مدارس با قدمت بیش از 30 سال تخریب شدند

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه مدارس تخریبی قدمت بالای ۳۰ سال داشتند، گفت: عملیات ساخت فضاهای آموزشی از هفته آینده آغاز خواهد شد.

نظرپور تصریح کرد: از ۷۵۷ باب مدرسه با ۲هزار و۸۵۴ کلاس درس این پنج شهرستان، ۷۸مدرسه با۴۱۵کلاس تخریب شده و غیر قابل استفاده است و این رقم معادل۱۱درصد مدارس این مناطق است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.