۶۰ مقام سابق امنیتی ترکیه به اتهام مشارکت در کودتای سال گذشته این کشور بازداشت شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ آژانس خبری آنادولو در ترکیه اعلام کرد در یک عملیات گسترده که روز پنجشنبه انجام شد، ۶۰ نفر از مقامات سابق امنیتی این کشور به مشارکت در کودتای ارتش در سال گذشته متهم و بازداشت شدند.

در ادامه گزارش این آژانس خبری آمده است: دولت ترکیه مجوز بازداشت ۱۰۸ نفر از مقامات امنیتی سابق این کشور را صادر کرده است که اغلب آن‌ها در آنکارا هستند و مابقی در ۳۰ استان دیگر ترکیه پراکنده شده اند.

بازداشت شدگان متهم به ارتباط با «فتح الله گولن»، تبعیدی ساکن آمریکا، هستند. آنکارا معتقد است گولن کودتای ارتش ترکیه در ژوئیه ۲۰۱۶ را مهندسی کرده بود. گولن تاکنون تمام اتهامات در این باره را رد کرده است.

پس از کودتای سال گذشته ترکیه بیش از ۵۰۰ هزار نفر شامل مقامات امنیتی، پرسنل نظامی و کارکنان دولت در این کشور به اتهام مشارکت در کودتا بازداشت شدند.

بازداشت‌های گسترده در ترکیه موجب انتقاد متحدان غربی این کشور و گروه‌های حقوق بشری از «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه، شده است که معتقدند او از کودتا به عنوان ابزاری در جهت سرکوب کردن مخالفانش استفاده می‌کند.

مقامات ترکیه در مقابل مدعی هستند انجام چنین اقداماتی پس از کودتا برای حفظ کشور از تهدیداتی که با آن‌ها مواجه می‌شود، کاملا ضروری است.

 

انتهای پیام/

 

موج بازداشت های گسترده در ترکیه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار