دبیر کل سازمان ملل متحد ضمن انتقاد از اقدامات عربستان سعودی در تشدید محاصره یمن اعلام کرد که باید تمامی بنادر یمن باز شود.

گوترش خواستار بازگشایی بنادر یمن شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از  الجزیره، «آنتونیو گوترش»، شامگاه پنجشنبه در واکنش به تشدید محاصره یمن از سوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی اعلام کرد که ادامه محاصره یمن، مانع از ارسال کمک‌های انسانی به این کشور شده است.

وی در  نامه ای، بازگشایی بندر عدن برای ارسال کمک به ۲۷ میلیون شهروند یمنی را ناکافی دانست و خواستار بازگشایی بنادر دیگر شد.

گوترش در این نامه، در خصوص مخالفت ائتلاف عربستان با درخواست‌های سازمان ملل مبنی بر لغو محاصره یمن، ابراز ناامیدی کرده است.

دبیر کل سازمان ملل تأکید کرد که بازگشایی همه بنادر یمن باید قبل از شروع گفت‌وگو بین این سازمان و عربستان انجام شود.

شایان ذکر است:روسای سازمان‌های بشر دوستانه سازمان ملل نیز امروز پنجشنبه درباره اوضاع انسانی در یمن هشدار دادند و از ائتلاف عربستان سعودی خواستند به محاصره کامل یمن پایان دهد.

گفتنی است:ائتلاف متجاوز عربستان سعودی از ابتدای سال ۹۴ به بهانه حمایت از آنچه ریاض آن را «حمایت از دولت قانونی یمن» می‌خواند، اما در اصل با هدف سرکوب انقلاب یمن، به این کشور حمله کرد.

به رغم محاصره شدید یمن از زمین، دریا و آسمان، ائتلاف عربستان به اهداف خود نرسیده و ادامه این محاصره باعث کشته شدن صد‌ها نفر بر اثر بیماری وبا و سوء تغذیه شده است.

انتهای پیام/

گوترش از ادامه محاصره یمن انتقاد کرد

 

برچسب ها: یمن ، سازمان ملل ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار