امام جمعه زنجان:مردم سراسر ایران با کمک‌های به موقع خود به زلزله زدگان کرمانشاه همدلی و اتحاد را به نمایش گذاشتند.

زلزله کرمانشاه محل نمایش همدلی ایرانیان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در خطبه های نماز جمعه این هفته  گفت: وقوع زلزله کرمانشاه یکی از وقایع تلخی بود که کمک‌رسانی ملت ایران بار دیگر  صحنه‌های زیبایی از انسانیت رابه نمایش گذاشتند.

 حجت الاسلام والمسلمین خاتمی  افزود: کمیته امداد و هلال‌احمر دو ارگان مهم در خدمت‌رسانی محسوب می‌شود که لازم است مردم کمک‌های خود را در این دو ارگان متمرکز کنند.

 امام جمعه زنجان گفت: این حادثه امتحان الهی است، ولی باید برای تسکین آلام بازماندگان اقداماتی انجام شود که این مهم توسط ارگان‌ها باید به صورت متمرکز عمل شود.

 وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن روز وقف، افزود: وقف در دین مبین اسلام از جایگاه مهمی برخوردار است که در این عرصه می‌توان به وقف‌های فردی و جمعی اشاره کرد، لذا باید فرهنگ وقف در جامعه به خوبی معرفی و نهادینه شود تا جامعه اسلامی از برکات و اثرات وقف برخوردار باشد.

 خطیب نمازجمعه زنجان به آخر ماه صفر، سالروز شهادت امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت:بسیاری از نعماتی که در کشورمان وجود دارد به دلیل وجود بارگاه مقدس امام رضا ( ع) در ایران است.

 وی حفظ روحیه بسیجی را از مطالبات امام راحل و مقام معظم رهبری دانست و ادامه داد: بر اساس فرموده امام (ره) هفته بسیج در واقع فرصتی برای بررسی و زندگی در مسیر ارزش‌ها هم محسوب می‌شود.

 امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه بسیج یک فرهنگ است، گفت: پیش‌رو و پیشتاز بودن در همه عرصه‌های زندگی از مبانی فکر و فرهنگی بسیج محسوب می‌شود.

 امام جمعه زنجان به همایش پیاده روی بزرگ اربعین اشاره کرد و گفت: مراسم اربعین حسینی امسال نیز با شکوه بسیار برای به نمایش گذاشتن فرهنگ حسینی برگزار شد و در این مراسم مردم عراق با هر آنچه که در دست داشتند به زائران عرضه کردند و مهمان‌نوازی خود را به جهانیان نشان دادند.

انتهای پیام/ر

بسیاری  ازنعماتی که در کشورمان وجود دارد به دلیل وجود بارگاه مقدس امام رضا ( ع) است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.