تولیت آستان قدس رضوی گفت: مردم کرمانشاه را تنها نخواهیم گذاشت و دولت و مسئولین باید بنای کار را بر گره‌گشایی مردم این منطقه بگذارند.

با بهره‌برداری فاز اول زائر شهر مشهد، ۵۰۰ هزار نفر به زیارت امام رضا (ع) آمدند/مردم کرمانشاه را تنها نخواهیم گذاشتبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، ۲۷ آبان ماه در برنامه گفتگوی ویژه خبری به تشریح مأموریت‌های آستان قدس رضوی از محرومیت‌زدایی تا فرهنگ سازی پرداخت.

 حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه حدود ۳۰۰ هزار نفر به صورت پیاده راهی مشهد مقدس شدند، اظهار کرد: امام رضا جلوه وحدت و انسجام جامعه اسلامی است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امام رضا رمز ائتلاف جامعه اسلامی، مقاومت و ایستادگی در راه هدف است، افزود: سنگ بنای جامعه و نظام اسلامی توحید است.

وی با اشاره به اینکه امام رضا (ع) در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی کردند، گفت: حرم مطهر امام رضا باب الدعا و بالمعرفت است به طوری که بسیاری از اضطراب‌ها در حرم مطهر به آرامش تبدیل می‌شود.

 حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه امروزه زیارت مسئله مهم زندگی اجتماعی است لذا باید اذعان داشت که امام رضا جلوه اخلاق است، تصریح کرد:  اساس زندگی ولایت، معنویت، عقلانیت، اخلاق و عدالت اجتماعی است، امام رضا علیه السلام پرچمدار عدالت اجتماعی هستند، لذا دولتمردان باید حقوق مردم و مردم نیز به صورت متقابل حقوق دولتمردان را رعایت کنند.

 وی با بیان اینکه در فراز و فرود‌های تاریخ اسلام موفقیت‌ها در پرتو توجه به ولایت صورت گرفته است، ادامه داد: کیفیت زیارت هر سال برتر و بهتر می‌شود لذا دیگر این زیارت، زیارت آمدن و رفتن نیست، دلدادگی و صفای باطن را در این زیارت‌ها می‌بینیم.

 تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه امروزه زیارت مسئله اثر بخشی در زندگی انسان معاصر شده است، اظهار داشت: آتش به اختیار ترجمان امر به معروف و نهی از منکر است، با بهره برداری فاز اول زائر شهر مشهد ۵۰۰ هزار نفر به زیارت امام رضا علیه السلام آمدند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه اطراف حرم را متناسب با بافت ضروری پیرامون حرم نمی‌دانیم لذا بافت پیرامونی حرم باید متناسب با حرم باشد، ما نسبت به این وضعیت معترض هستیم و مسئولین باید جلوی ادامه این روند را بگیرند.

 حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه امسال اولین فاز زائر شهر برای زائران کم‌درآمد افتتاح شد، گفت: کمیته‌ای متشکل از مجموعه مسئولین عالی شهر و استان تشکیل شد تا به بررسی مسائل و مشکلات موجود بپردازیم، تعدادی از افراد نیکوکار اعلام آمادگی برای تکمیل زائر شهر کردند.

 وی با اشاره به اینکه توانمندسازی محرومین را باید دنبال کرد، برای زوج‌های جوان پروژه‌ای با ۶۳۰ واحد را آغاز کرده‌ایم، افزود: در راستای محرومیت زدایی برای نقاط محروم نیز مراکز خدماتی، بهداشتی و فرهنگی دایر شده است.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه ماهواره بین المللی رضوی را از ابتدای سال به صورت آزمایشی راه‌اندازی کرده‌ایم، ادامه داد: مشهد می‌توانند مرجعیت علمی پیدا کنند، زیرا از زیرساخت‌های لازم برخوردار است به طوری که دانشگاه علوم رضوی و دانشگاه بین المللی امام رضا در این شهر به خوبی فعال است لذا ما به دنبال توسعه دانشگاه‌ها در این شهر هستیم.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: مردم کرمانشاه را تنها نخواهیم گذاشت و باید از طرح مسائل حاشیه‌ای و سیاسی در رابطه با زلزله این منطقه پرهیز کرد، دولت و مسئولین باید بنای کار را بر گره گشایی مردم کرمانشاه بگذارند.

 وی با بیان اینکه امام رضا بنیانگذار گفتگوی بین ادیان است اظهار داشت: رادیو زیارت راه اندازی شده و آغاز به کار کرده است و از رسانه ملی درخواست کرده‌ایم تا تلویزیون رضوی آغاز به کار کند و رئیس صدا و سیما قول پیگیری در این رابطه را داده اند.

انتهای پیام/

۳۰۰ هزار نفر به صورت پیاده راهی مشهد مقدس شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۸ آبان ۱۳۹۶
ارادت داریم سید بزرگوار...

اونجا ما رو هم دعا کن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۸ آبان ۱۳۹۶
همه ی ما باید به زلزله زدگان کمک کنیم
Oman
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۸ آبان ۱۳۹۶
درود بر ایرانیان که همیشه با هم اتحاد دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۸ آبان ۱۳۹۶
مردم کرمانشاه خدا پشت و پناهتون باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۸ آبان ۱۳۹۶
درود
Netherlands
ناشناس
۰۷:۲۸ ۲۸ آبان ۱۳۹۶
السلام علیک یا امام رضا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۲۸ آبان ۱۳۹۶
باید به هموطنانمون کمک کنیم و تنهایشون نگذاریم
آخرین اخبار