رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان این‌که نماز جماعت در ۳۲ مرکز خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار می‌شود، گفت: نشست‌های سلامت معنوی و آموزش احکام نماز در این دانشگاه برگزار می‏‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ کورش ساکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: چرایی‌های نماز مانند حرکات نماز، زمان نماز، ارکان نماز، ایستادن در هنگام نماز و ابعاد مختلف نماز باید با تفکر انسان پاسخ داده شود.

وی به لایه‌های عظیم معرفت در نماز اشاره کرد و با اشاره به این‌که ارزش انسان‌ها به نیت‌های آنهاست، افزود: بزرگ‌ترین خلقت در جهان خلق انسانی است که می‌تواند تفکر کند و تفکر انسان را با کلام او می‌سنجند.

ساکی، باور‌ها و اعتقادات را قوی‌ترین بنیان برشمرد و افزود: طی کردن فاصله ماده تا ملکوت با نماز میسر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نماز را تکراری برای رسیدن به ملکوت دانست و گفت: انسان‌ها باید جسم را در این دنیا جا گذاشته و به ملکوت بروند کمااینکه پاداش اعمال انسان بر اساس نیت‌هاست و نیت همان فکری است که در ذهن می‌پرورانیم لذا ارزش نیت‌های ما بالاست.

ساکی ادامه داد: خداوند متعال نعمت تفکر را در اختیار انسان قرار داده است و انسان‌ها باید از این نعمت، بهترین استفاده را انجام دهند و تفکر را آکبند تحویل عزرائیل ندهند.

انتهای پیام/م

نماز جماعت در ۳۲ مرکز خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اقامه برگزارمی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.