صادرات شیر؛

صادرات یک هزار و ۵۰۰ تن شیر از لرستان

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی لرستان گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال، یک هزار و ۵۰۰ تن شیر از این استان به کشور‌های همسایه صادر شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ ناصر نجیب‌زاده  معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی لرستان با بیان اینکه سالانه ۲۲۵ هزار تن شیر در لرستان تولید شده، اظهار کرد: ۶۰ درصد این میزان قابل جمع‌آوری بوده و مابقی شیر تولیدی به مصرف می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: روزانه در لرستان ۴۷۰ تن شیر جمع‌آوری شده که بخشی از آن وارد بازار سنتی و بخشی دیگر نیز وارد صنایع لبنی می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی لرستان ظرفیت صنایع لبنی استان را بیشتر از میزان تولید عنوان و بیان داشت: مجموع ظرفیت صنایع لبنی استان بیش از ۷۰۰ تن بوده و این میزان بیشتر از ظرفیت تولید است و لذا به دنبال منطقی‌تر کردن نسبت سنتی به صنعتی هستیم.

نجیب‌زاده از ایجاد واحد‌های صنعتی در راستای منطقی‌نمودن این نسبت خبر داد و افزود: در حال حاضر از ۲۲۵ هزار تن شیر تولید شده، ۸۰ درصد در واحد‌های روستایی و ۲۰ درصد در واحد‌های صنعتی تولید می‌شود و قصد داریم با ایجاد گاوداری‌های بزرگ سهم بخش صنعتی را از ۲۰ به ۴۰ درصد افزایش دهیم.

وی یادآور شد: امسال گاوداری پگاه با ظرفیت ۲ هزار راس در حال احداث است و بخش دیگری از گاوداری‌ها به عنوان طرح‌های اولویت‌دار به کارگروه اشتغال استان در راستای استفاده از این ظرفیت، پیشنهاد شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی لرستان با اشاره به صادرات محصولات لبنی این استان، خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال یک هزار و ۵۰۰ تن شیر از لرستان به کشور‌های همسایه صادر شد.

انتهای پیام/م

صادرات  شیر از لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.