سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان گفت: 11 شهرستان استان کرمان تحت تأثیر کانون‌های بحران فرسایش بادی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سیدمصطفی موسوی، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان در سفر به شهرستان ریگان و بازدید از روند پروژه مالچ‌پاشی، با تقدیر و تشکر از دست اندرکاران این پروژه، گفت: هم اکنون روند مالچ پاشی در این شهرستان مطلوب است.

وی افزود: با اجرای طرح مالچ‌پاشی در شهرستان ریگان در آینده نزدیک شاهد کاهش ریزگردها در این شهرستان هستیم.

موسوی تصریح کرد: هم اکنون 11 شهرستان استان کرمان تحت تأثیر کانون‌های بحران فرسایش بادی قرار دارند.

امین باقری، فرماندار ریگان نیز گفت: تاکنون بیش از 15 روستای ریگان بر اثر هجوم شن‌های روان و ریزگردها خالی از سکنه شده‌اند و بیش از 50 روستا در محاصره ریزگردها و توفان‌های شدید شن قرار دارند که در صورت عدم مهار آنها، شرق استان روبه نابودی است.

وی خشکسالی و از بین رفتن پوشش گیاهی را از جمله دلایل بروز پدیده ریزگردها و توفان شن در شهرستان ریگان برشمرد و افزود: نیمی از سال، توفان شن و ریزگردها در این شهرستان وجود دارد.

علی زنگی‌آبادی، معاون مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان هم گفت: 50 درصد سطح استان کرمان را بیابان در بر می‌گیرد و بیش از 4 میلیون هکتار کانون بحران فرسایش بادی وجود دارد که بیشترین آنها در شرق استان کرمان هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه جاده ترانزیتی ریگان ـ ایرانشهر ـ چابهار و ریگان ـ بم از محورهای اصلی استان کرمان هستند، بیش از 190 هزار هکتار کانون بحرانی در حاشیه جاده ترانزیتی ریگان ـ چابهار و ریگان ـ بم وجود دارد.

زنگی‌آبادی تصریح کرد: تاکنون بیش از 24 هزار و 500 هکتار نهال کاری و 195 هزار بادشکن و یک هزار و 765 کیلومتر ایجاد تله رسوب گیر انجام شده است.

وی یادآور شد: عملیات مالچ‌پاشی در شهرستان ریگان در سطح 5 هزار هکتار از کانون‌های بحران فرسایش بادی طی دو سال در شهرستان‌های شرقی انجام می شود.

انتهای پیام/ب

فرسایش بادی در 11 شهرستان استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار