سازمان جهاد کشاورزی لرستان؛

کلاس آموزشی آشنایی با اصول توسعه باغ دیم در اراضی شیبدار برگزار شد

کلاس‌های آموزشی وترویجی توسعه باغات دیم در اراضی شیبدار توسط مدیریت باغبانی، مدیر یت هماهنگی ترویج کساورزی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خرم آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حسنی مقدم مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: استان لرستان دارای عرصه‌های شیب دار بسیار زیادی است طبق آخرین بررسی ها‌ی مطالعاتی ومیدانی بیش از ۳۰۰ هزارهکتار از اراضی استان لرستان جزء اراضی شیب دار هستند.

حسنی مقدم در مورد برنامه اقتصاد مقاومتی در حوزه جهاد کشاورزی گفت: برنامه‌ای که در حال اجراست جز برنامه‌های اقتصاد مقاومتی محسوب میشود ٬ وزارت جهاد کشاورزی در این راستا متعهد شده در برنامه ششم توسعه ۵۰۰ هزار هکتار باغ در اراضی شیب دار احداث کند و این ۵۰۰ هزار هکتار بین استان‌های مستعد تقسیم شده که برای استان لرستان قریب به ۶۰ هزار هکتار در برنامه توسعه ششم در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برای سال جاری ۴۵۳۱ هزار هکتار پیش بینی شده و به همین منظور کارگاه آموزشی یک روزه‌ای باهمکاری مدیریت ترویج و مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان وجهاد شهرستان خرم آباد بمنظور آموزش کارشناسان باغبانی استان لرستان و آشنایی آن‌ها به اصول و مبانی توسعه باغ دیم برگزار شد.

مدیر باغبانی درخصوص تاثیر میزان بارندگی در توسعه باغ دیم گفت: به اعتقاد ما در هر نقطه‌ای میزان بارش بیش از ۳۰۰ میلی متر با پراکنش ۴ بار در سال و هر بارحداقل ۲۵ میلی متر بارندگی باشد برای احداث باغ مطلوب خواهد بود، بنابراین از جمله برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان این است که احداث باغ دیم در اراضی شیبدار را توسعه دهیم.

حسنی مقدم در پایان در خصوص روند عملیاتی کردن باغات دیم در استان اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی توسعه باغات دیم دراستان نیز شروع شده که امیدواریم درآینده بابهره برداری اقتصادی که ازاین باغات صورت میگیرد امید به زندگی در روستا و سطح اقتصاد روستاییان مقداری ارتقاء پیدا کند چرا که حداقل باغ دیم نسبت به سایر محصولات زراعی دیم که برای کشت در نظر گرفته می شود حداقل بین ۵ تا ۱۰ برابر درآمد اقتصادی بیشتری برای کشاورزان در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/د

برگزاری کلاس آموزشی آشنایی با اصول توسعه باغ دیم در اراضی شیبدار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.