مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در همایش یاوران وقف گفت:امسال ۲۵۰۰ سند برای رقبات موقوفات آذربایجان غربی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  حجت الاسلام جوانبخت مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی  در همایش یاوران وقف  که با حضور نمایندگان مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و برگزیدگان اصحاب وقف و بقاع متبرکه  برگزارشد، گفت:36 هزار رقبه در استان وجود دارد و 2500 سند برای رقبات موقوفات استان صادر شده است.

وی با اشاره به این که بیش از 400 وقف در چهار سال اخیر به وقف های استان اضافه شده است، افزود: فرهنگ سازی وقف باید در جهت تامین نیازهای  مردم انجام شود.

مدير كل اوقاف و امور خيريه استان اظهار داشت:از اول سال ٩٦ حدود ١٠٠٠ متر مربع از عرصه و أعيان موقوفات استان باز سازي شده است.

حجت الاسلام جوانبخت افزود:تمامي مساجد در قبال بحث هاي مذهبي، موقوفات حوزه هاي علميه هستند كه ١٤٠٠٠ موقوفه در استان فاقد سند و ٢٥٠٠ سند براي رقبه ها أخذ شده است .
وی اذعان داشت:حدود ١٠٠ ميليارد تومان هزينه سرمايه گذاري در استان  است كه ١٠ ميليارد تومان مورد مطالعه قرار گرفته است .
آیت الله سید علی اکبر قریشی یکی از نمایندگان مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم با بیان این که وقف یک معامله ارزشمند با خداوند تبارک و تعالی است، گفت: وقف موجب ماندگاری مال و اموال انسان می شود که اجر آن تا قیامت نصیب  شخص واقف  می شود.
حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز یکی دیگر از نمایندگان مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم با اشاره به این که واقفان خیراندیش علاوه بربهره مندی دنیوی از برکات وقف، از اجر اخروی نیز بهره مند می شوند، گفت: وقف کردن باعث حل مشکلات جامعه و تداوم باقیات الصالحات برای واقفین می شود.
وی توجه واقفین به توسعه فضاهای آموزشی خصوصا حوزه های علمیه را مهم ارزیابی کرد و افزود: آیت الله قریشی به عنوان یکی از افتخارات استان در زمینه توسعه فرهنگ وقف محسوب می شود که در حوزه های مختلف قرآنی فعالیت های چشمگیری دارند.
حجت الاسلام‌ و المسلمین  دیرباز با اشاره به نقش وقف در جامعه اظهار داشت: امروزه با توجه به مشکلاتی که در اشتغال و به‌ خصوص ازدواج جوانان وجود دارد، وقف  می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات جامعه باشد.

وی افزود:در هر جایی از کشور که حوزه علمیه وجود دارد آسیب‌های اجتماعی معمولاً کمتر است چراکه با شناساندن علوم دینی به جوانان از انحرافات جامعه جلوگیری می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با اشاره به کمبود فضای خوابگاهی دانشجویان گفت:يكي از مشكلات دانشگاه ها كمبود فضاي خوابگاهي است و چنانچه واقفان قبل از وقف نیاز اصلی جامعه را بشناسند می توانند بسیاری از مشکلات مردم را برطرف سازند.

در  پایان این مراسم از پنجاه نفر از یاوران وقف  وهمچنین سرپرست باشگاه خبر نگاران آذربایجان غربی به  لحاظ عملکرد شاخص این رسانه برتر استان تجلیل شد.

انتهای پیام/م

صادر شدن 2500 سند برای رقبات موقوفات استان طی سال جاری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.