رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: در استان بوشهر تعداد هشت مورد بیمار مبتلا به وبا شناسایی شده که حدود ۴۰ درصد کل افراد شناسایی شده در کشور است.

برنامه‌های پیشگیری از انتقال «وبا» در شهرستان جم انجام می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،احمد قاسمی صبح یکشنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان جم اظهار داشت: بیماری وبا سرعت واگیری بسیار بالایی دارد و هم مرز بودن کشور ما با کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق از عوامل انتقال این بیماری است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم اضافه کرد: در استان بوشهر تعداد هشت مورد بیمار شناسایی شده که حدود ۴۰ درصد کل افراد شناسایی شده در کشور است.

وی افزود: یکی از سریع‌ترین نظام‌های مراقبت، مراقبت‌های بیماری‌های منتقله از آب و غذا است و حدود ۱۵ درصد از مرگ کودکان در کشورها به دلیل بیماری‌های اسهالی است.

قاسمی اظهار داشت: در جهان هر ساله حدود چهار میلیارد بیماری‌های اسهالی شناسایی می‌شود که باعث مرگ ۲ میلیون کودک می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم اضافه کرد: بیماری وبا از طریق آب و مواد غذایی، لمس بدن فرد آلوده، مدفوع شخص آلوده و ... منتقل می‌شود که می‌بایست در این موارد احتیاط کامل کرد.

قاسمی افزود: شناسایی نقاط پرخطر، تاکید بر نظارت بیشتر بر عرضه آب و مواد غذایی، مراقبت و نمونه‌گیری بیشتر از موارد مشکوک و همکاری بیشتر بین بخشی و برون بخشی به عنوان اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از انتقال بیماری وبا در شهرستان جم ضروری است.

وی همچنین خواستار همکاری بیشتر مدیریت آموزش و پرورش برای نظارت و آموزش در مدارس و نیروی انتظامی برای سامان‌دهی و جلوگیری از ورود اتباع خارجی غیرمجاز شد.

انتهای پیام/پ

برنامه‌های پیشگیری از انتقال «وبا» در شهرستان جم انجام می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.