نامشخص بودن تصمیم کشور‌های عضو و غیرعضو اوپک برای تمدید توافق نفتی باعث کاهش بهای طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال نامشخص بودن احتمال تمدید توافق نفتی اوپک و همچنین در پی انتظارها از افزایش ذخایر نفتی پس از آغاز به کار مجدد خط لوله کیستون کانادا، بهای طلای سیاه امروز در بازارهای آسیا با کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 24 سنت کاهش، به 57 دلار و 87 سنت در هر بشکه رسید. روز گذشته هم نفت وست تگزاس اینترمیدیت با 1.4 درصد کاهش همراه بود.

نفت شاخص آمریکا روز جمعه در پی بسته شدن خط لوله کیستون که نفت را از آلبرتای کانادا به پالایشگاه های آمریکایی منتقل می کرد، به 59 دلار و 5 سنت در هر بشکه رسید. این بالاترین سطح از اواسط سال 2015 است. این در حالیست که شرکت ترانس کانادا پیشتر اعلام کرد که فعالیت روزانه 590 هزار بشکه نفت این خط لوله را از امروز از سر خواهد گرفت.

بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) هم با 11 سنت کاهش به 63 دلار و 73 سنت در هر بشکه رسید.

نامشخص بودن تصمیم روسیه برای پیوستن به اعضای اوپک به منظور تمدید توافق نفتی پس از ماه مارس 2018 باعث تأثیر در بهای نفت شده است. کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر موافقت کردند که توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا مارس 2018 تمدید کنند. اما این توافق در ماه مارس منقضی می شود؛ به همین دلیل کشورهای عضو و غیرعضو اوپک شامل روسیه قرار است 30 نوامبر (2 روز دیگر) نشستی در این خصوص برگزار کنند.

به دنبال کاهش ارزش دلار در آستانه جلسه استماع «جروم پاول»، رئیس جدید بانک فدرال رزرو، بهای طلا امروز (سه شنبه) به بالاترین سطح در شش هفته اخیر رسید. بهای هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش به 1295.31 دلار رسید.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار