مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد بر لزوم گسترده‌تر شدن طرح زوج و فرد به منظور کاهش آلودگی هوا و ترافیک تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سید مهدی امامی میبدی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات امروز کلانشهرها آلودگی هوا است که برای کاهش‌ آن راه‌های مختلفی وجود دارد، گفت: مدیریت ترافیک یکی از راه‌های کاهش آلودگی هوا است.

وی افزود: در حال حاضر روزانه 250 تا 300 دستگاه خودرو به چرخه حمل و نقل شهر مشهد افزوده می‌شود و این نشان از افزایش آلودگی هوا در صورت مدیریت نکردن ترافیک و عدم ایجاد محدودیت ترافیکی در شهر دارد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: متاسفانه هسته مرکزی شهر مشهد یکی از نقاط پرترافیک شهر محسوب می‌شود لذا از چند سال گذشته طرح زوج و فرد در این نقطه از شهر اجرایی شده است.

امامی میبدی افزود: اجرای این طرح توانسته تا حدودی ترافیک را در این نقطه از شهر کاهش دهد اما آنچه که اهمیت دارد گسترده‌تر شدن طرح زوج و فرد به دیگر معابر شهری است.

وی با تاکید بر اجرای طرح زوج و فرد از مبدا گفت: همچنین باید طرح زوج و فرد از مبدا نیز در شهر اجرایی شود که در حال حاضر تجهیزات آن در مسیرهای اصلی شهر و بزرگراه‌ها موجود است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد به دیگر اقدامات برای کاهش آلودگی هوای شهر مشهد اشاره کرد و افزود: طبق مطالعات ارائه شده با تعطیلی روزهای پنجشنبه و افزایش ساعات کاری در روزهای دیگر می‌توان به کاهش آلودگی هوا کمک کرد.

امامی میبدی همچنین در خصوص ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه‌ به عنوان وسیله نقلیه پاک گفت: برای شهر مشهد 200 کیلومتر مسیر دوچرخه طراحی شده که در حال حاضر 80 کیلومتر آن اجرایی شده است.

انتهای پیام// م.م

اهمیت مدیریت ترافیک در کاهش آلودگی هوا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۰۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۶
متاسفانه طرحهای سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد فوق العاده غیر کارشناسی است. که نمونه آن طرح 3 BRT و همین محدوده جدید طرح ترافیک است.