مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۶هزار و ۷۰۰ فارغ‌التحصیل دانشگاهی استان برای شرکت در طرح کارورزی در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛حسن نوری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۶هزار و ۷۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در سامانه طرح کارورزی خراسان شمالی ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد، چهار هزار و ۷۷۶ نفر واجد شرایط به‌کارگیری هستند.

نوری افزود: تاکنون ۲۸۳ واحد پذیرنده تولیدی، خدماتی، صنعتی و کشاورزی برای جذب این متقاضیان آمادگی خود را اعلام کرده‌اند که برای ۱۵۰ واحد صدور مجوز انجام‌شده است.

وی گفت: تاکنون  ۱۹۰ قرارداد بین کارگر و کارفرما برای دوره ۶ ماه بسته‌شده و از این نظر، خراسان شمالی ازجمله استان‌های پیشرو در کشور است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی پرداخت یک‌سوم حداقل حقوق قانون کار و بیمه مدنی و حوادث برای کارورزان از طرف دولت و معافیت سهم بیمه‌ای کارفرمایان را از مشوق‌های این طرح عنوان کرد.

نوری گفت: چنانچه کارورزان پس از پایان دوره کارورزی در واحدهای پذیرنده جذب شوند، کارفرمایان دو سال از پرداخت ۲۰درصد سهم بیمه کارفرما به تأمین اجتماعی معاف می‌شوند.

وی با اشاره به نرخ بیکاری ۱۵.۶ درصدی در بین جمعیت فارغ‌التحصیل دانشگاهی و یا در حال تحصیل در خراسان شمالی اظهار کرد: در این زمینه رتبه پنجم را در کشور داریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: ۸۵ درصد از جمعیت دانش‌آموختگان دانشگاهی خراسان شمالی که درزمینهٔ اقتصادی فعالیت دارند، شاغل هستند.

انتهای پیام/آ

رتبه پنجم خراسان شمالی در نرخ بیکاری فارغ التحصیلان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.