بختیار در نطق میان‌دستور:

جناح‌های سیاسی به جای تخریب یکدیگر درصدد رفع مشکلات کشور باشند

نماینده گلپایگان گفت:جناح‌های سیاسی باید به جای تخریب یکدیگر در فضاهای مختلف با حفظ وحدت درصدد حل مشکلات کشور برآیند.

جناح‌های سیاسی به جای تخریب یکدیگر درصدد رفع مشکلات کشور باشندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی بختیار نماینده مردم گلپایگان در نطق میان‌دستور و در صحن علنی مجلس اظهار کرد: پیروزی غرورآفرین جبهه مقاومت و هفته بسیج و نابودی شجره خبیثه داعش را به رهبر معظم انقلاب و سردار سلیمانی و رزمندگان اسلام در همه کشورها تبریک می‌گویم.

وی افزود: کشور با مشکلات و مسائل بسیاری روبرو است که عامه مردم را از نظر اقتصادی و رفاه اجتماعی در تنگنا قرار داده است و اگر مدت زمان این چالش‌ها طولانی شود، موجب دلسردی مردم از دولت خواهد شد.

نماینده مردم گلپایگان تأکید کرد: مشکل اشتغال باعث بی‌میلی جوانان به ازدواج و سستی بنیان خانواده و گسترش فقر شده است.

بختیار تصریح کرد: لازم می‌دانم به گروه‌ها و جناح‌هایی که در فضای عمومی، رسانه‌ای و مجازی به تخریب یکدیگر می‌پردازند، توصیه کنم که موجبات دلسردی مردم را فراهم نکنند و با وحدت و همبستگی درصدد رفع مشکلات برآیند.

وی اذعان کرد: خوشبختانه مجلس و دولت با همکاری یکدیگر مشکلات اصلی کشور را احصاء کرده‌اند، اما سوال اینجاست آیا امکان حل این چالش‌ها وجود دارد؟ و آیا باید از کنار این مسائل عبور و یا راه‌حل برای آنها پیدا کرد؟

نماینده مردم گلپایگان اظهار کرد: راه‌حل مسائل و مشکلات کشور کمک گرفتن از مردم است، چرا که اگر حاکمیت و مردم دست در دست یکدیگر بدهند، می‌توانند مشکلات را مدیریت کنند.

بختیار ادامه داد: اگر بانک مرکزی فعالیت بانکی را کنار بگذارد و رگولاتور بانک‌ها باشد، مشکلات ورشکستگی موسسات اعتباری مرتفع خواهد شد.

وی بیان کرد: مشکلات آب و محیط زیست نیز بدون کنار گذاشتن روش‌های سنتی و روی آوردن به راهبردهای مفید غیرممکن است.

نماینده مردم گلپایگان با اشاره به معضلات حوزه انتخابیه خود تصریح کرد: کشاورزان شهرستان گلپایگان پس از احداث سد این منطقه دچار آسیب شده‌اند و نشانه آن خشک شدن حدود 5000 هکتار از اراضی گلپایگان طی 10 سال گذشته است.

بختیار خاطرنشان کرد: اگرچه وزارت نیرو اولویت را تأمین آب شرب و صنعتی می‌داند، اما در خانه ملت اعلام می‌کنم چنانچه اراضی کشاورزی خشک شده در انتقال آب شرب به رقم احیا نشود، حق‌آبه زیست محیطی تالاب شور و رودخانه اناربار در اولویت قرار نگیرد، کمتر از 10 سال دیگر شاهد بروز ریزگردها در مرکزی‌ترین نقطه کشور خواهیم بود.

وی عنوان کرد: سد باغکل خوانسار مشکلی بسیار مهم و اساسی مانند عدم پایداری دارد و بنده بارها تذکر داده‌ام که این مسئله در حال تبدیل به یک موضوع اجتماعی است اما مسئولان آب در وزارت نیرو تدابیر مناسبی در راستای حل این معضل اتخاذ نکرده‌اند.

نماینده مردم گلپایگان اظهار کرد: توصیه بنده به مسئولان این است که راهکاری مناسب اتخاذ کنند چرا که در غیر این صورت هرگونه عواقب بعدی در تخریب سد که ناشی از آبگیری زودهنگام آن است، به عهده آنها خواهد بود.

بختیار ادامه داد: مولفه مهم در توسعه مناطق مختلف از سوی دستگاه‌های ملی و استانی مورد بی‌مهری قرار گرفته است و اکنون که برخی از طرح‌ها در حوزه انتخابیه بنده در حال اجراست، منابع مالی به آنها تزریق نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار