رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۶۲۷ طرح بخش کشاورزی همزمان با چهارمین سفر رئیس جمهوری به این استان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

۶۲۷ طرح بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان آماده بهره برداری در سفر رئیس جمهوریبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رضا نجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان  اظهار داشت: این طرح‌ها در بخش تولیدات دامی، تولیدات گیاهی، آب و خاک، صنایع کشاورزی، ترویج کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری، عشایری و شیلات و ... افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: برای راه اندازی این طرح‌ها ۹۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و ... دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در ۸۰ هزار هکتار از باغ‌های استان انواع میوه‌های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می‌شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار