مشاور رییس جمهور گفت: چابهار نقطه مهم توجه در فعالیت های اقتصادی کشور و جایگاه مهمی در سیاست های اقتصادی دولت دارد.

چابهار نقطه مهم توجه در فعالیت های اقتصادی کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مرتضی بانک  مشاور رییس جمهور در جمع مدیران سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: کسانی که در مجموعه دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد فعالیت می کنند مسئولیت های سنگینی دارند .

بانک افزود :24 سال از عمر منطقه آزاد چابهار می گذرد و انتظار کشور و فعالان اقتصادی این است که این منطقه بتواند در راستای رسیدن به اهداف و برنامه های اقتصادی سهم موثرتری داشته باشد .

وی ادامه داد:امکان مقایسه شرایط و وضعیت فعلی مناطق آزاد کشور با مناطق آزاد در منطقه همچون جبل علی وجود ندارد و شرایط مقایسه ای را باید نسبت به سرزمین اصلی و نقاط همجوار منطقه آزاد سنجید.

مشاور رییس جمهور تصریح کرد : تلاش برای رفع موانع و نواقص، ایجاد امکانات مناسب تر و جدیدتر برای مناطق آزاد، استفاده از ظرفیت های مشاوره ای در طرح های توسعه ای و پروژه ها و استفاده از ظرفیت جوانان به عنوان نیروی محرکه و خلاقیت از جمله موارد اولویت دار و فعلی مناطق آزاد در کشور است.

بانک گفت :مناطق آزاد به دنبال فرصت های جدید برای رونق فعالیت های اقتصادی، حمایت از بخش خصوصی، سرمایه گذاری خارجی و کسب و کار نوین باشند .

ایران هنوز در معرض خطر تحریم قرار دارد و باید بدنه اقتصاد کشور آمادگی مواجهه با هر تحریمی را داشته باشد

ثبات مدیریت در کنار توجه به رسیدن به اهداف و برنامه ها در چارچوب سیستم اجرایی لازم و ملزوم یکدیگرند و به این دو مقوله باید در کنار هم توجه کرد.

چشم انداز خوبی در مذاکرات اخیر با وزیر محترم راه و شهرسازی برای توسعه چابهار در حوزه زیرساخت های حمل و نقل، هم چون راه آهن، بندر و فرودگاه چابهار وجود داشت و همکاری های وزارت راه در چابهار افزایش می یابد.

سرمایه گذار به تضمین های کافی و آینده نگرانه برای حفظ سرمایه خود در مناطق آزاد نیاز دارد و یکی از کارهای مهم سازمان های مناطق آزاد ایجاد اعتماد و داشتن برنامه برای جلب و جذب سرمایه گذار است.

داشتن برنامه کلان و استراتژیک در کنار مشاوره و طراحی خاص برای هر برنامه و پروژه در حوزه سرمایه گذاری در مناطق آزاد ضروری است.

از خدمات و تجربه مشاورین و متخصصین کارآمد در مناطق آزاد استفاده کنیم تا از سرمایه گریزی ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/ع

سفر مشاور رییس جمهور  به چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار