وزیر آموزش‌وپرورش گفت: یکی از انتقاد‌هایی که به نظام آموزش‌وپرورش ما وارد می‌شود این است که چرا نظام آموزش ما با واقعیت‌های زندگی فردی و جمعی افراد بیگانه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمد بطحایی در مراسم اختتامیه چهل‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد افزود:️ برگزاری چنین جشنواره‌هایی زاویه نگاه آموزش‌وپرورش را بازتر و با ایجاد پنجره‌ای جدید، نگاهی متفاوت برای مطالبات جامعه از نظام آموزشی ایجاد می‌کند. ️.

 
وی نقش و جایگاه رسانه‌های آموزشی را در فرایند یادگیری بدون استفاده از فناوری‌های نوین آموزشی، ناکارآمد دانست و گفت: فناوری‌های جدید آموزشی با بهره‌مندی از هنر‌های داستانی، مستند و پویانمایی سرعت یادگیری را دوچندان خواهد کرد.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: با ظهور فناوری‌های نوین و شبکه‌های اجتماعی، محیط‌های یادگیری، گستره وسیع‌تری پیدا کرده و رقابتی عمیق با محیط‌های آموزشی رسمی دارد، در این رقابت اگر نظام آموزش‌وپرورش از ظرفیت‌های فناوری بهره نبرد، در آینده نزدیک سهم خود را درصدد یادگیری افراد و دانش‌آموزان از دست خواهد داد.

بطحایی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین بر تنوع‌بخشی به محیط‌های یادگیری تأکید دارد، گفت: جشنواره فیلم رشد و ظرفیت‌های همچون این جشنواره در نمایان ساختن این ظرفیت‌ها نقش بسزایی دارد. ️.
 
وی با بیان اینکه وجود فناوری‌های نوین می‌تواند در بحث تهاجم فرهنگی نیز اثر بگذارد گفت: این فضا بنیان‌های اصیل را به مخاطره می‌اندازد که همه کشور‌ها را در معرض این خطر جدی قرار داده، ایران نیز با وجود فرهنگ غنی از‌ای خطر دور نخواهد بود، بهترین راه برای دورماندن از این خطر بهره‌مندی از ظرفیت‌های اصیل هنر است. ️
 
وزیر آموزش‌وپرورش افزود: وجود سه مؤلفه مهم شامل دارا بودن جاذبه‌های هنری، مخاطب پذیر بودن و استفاده از مصادیق انقلابی در این تولیدات شرح لازم برای موفقیت است برای ارتقا وضعیت موجود و جایگاه رسانه‌های آموزشی در برنامه‌های آموزشی و درسی باید از گویاترین و اثربخش‌ترین بیان بهره مناسب برد.

بطحایی از راه اندازی شبکه ملی آموزش‌وپرورش خبر داد و عنوان کرد: بخشی از این شبکه ملی اختصاص به تلوزیون تعاملی خواهد داشت که با مخاطبان خاص، پیام‌ها و فیلم‌ها و رسانه‌های مختلف دیداری و شنیداری در جریان خواهد گذاشت.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

پایان چهل‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.