در جلسه شورای اداری استان سمنان در خصوص پرداخت پنج نوع تسهیلات برای ایجاد حداقل هزار شغل جدید بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در این جلسه به مسوولان توصیه کرد: همه توان خود را برای خدمت به مردم بخصوص در رفع بیکاری بکار بگیرند و مردم مداری را در دستور کار خود قرار دهند.

 

غلامرضا کاتب نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی کاهش جمعیت روستایی از 50 به 16درصد، بی توجهی به آمایش سرزمین و شیوه ارائه تسهیلات در اجرای طرح های اشتغال زا را از عوامل مهم نرخ رشد بیکاری 12ونیم درصدی کشور برشمرد و گفت: افزایش جمعیت روستاها راهکار کارآمد رفع ثبات نرخ بیکاری و افزایش تولید در کشور است.

 

احمد همتی نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی هم تحقق کامل تعهدات جذب سرمایه گذاری خارجی به میزان سالانه 65میلیارد دلار را راهکاری ر توسعه اشتغال عنوان کرد .

 

ابوالفضل حسن بیگی نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی هم توجه به آمار دقیق و کاهش شرکت های دولتی و خصولتی را در کاهش بیکاری تاثیر گذار دانست.

 

محمدرضا خباز استاندار سمنان هم در این جلسه آماری از پرداخت تسهیلات در سامانه بهین یاب ارائه داد و گفت: علاوه بر تسهیلات بهین یاب که از 900میلیارد تومان سهمیه استان 120میلیارد تومان آن پرداخت شده، 20هزار میلیارد تومان اعتبارات جدید با پیش بینی اشتغال 505هزار و 38نفر در نظر گرفته شده که سهم استان سمنان از این رقم 145میلیارد تومان است.

 

تسهیلات 10هزار میلیارد تومانی اشتغال روستایی و عشایری و سهم دو و دو دهم درصدی استان سمنان از این تسهیلات، تسهیلات طرح کارورزی با سهمیه اشتغال هزار و 890نفر دانشجو در استان و تسهیلات 10میلیارد تومانی مشاغل خانگی و ثبت نام 121نفر تاکنون از دیگر انواع تسهیلاتی بود که استاندار به آن اشاره کرد.


انتهای پیام / ذ


افزایش جمعیت روستاها راهکار رفع ثبات نرخ بیکاری و افزایش تولید در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.