فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان، از دستگیری متخلف سابقه دار در شهرستان خرم دره به جرم زنده گیری کبک خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛سعید حقیقی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان، گفت :در پی گشت و کنترل محیط بانان شهرستان خرمدره یک فرد متخلف را در منطقه شکار ممنوع اینجلین در حین تخلف مشاهده وپس از تعقیب وگریز متخلف همراه با کبک ها زنده گیری شده واردمنزلی در شهر صائین قلعه متواری شد.

حقیقی ادامه داد:بلافاصله بعد از کسب مجوز از دادستان وارد منزل شده و در بازرسی های به عمل آمده تعداد 5 قطعه کبک زنده، ،6رشته تور زنده گیری و7 عدد قفس نگهداری پرندگان وحشی کشف و ضبط شد .

وی با بیان اینکه متخلف بومی منطقه و دارای سابقه تخلف می باشد پس از تشکیل پرونده به منظور رسیدگی حقوقی و اعمال قانون به مراجع قضایی شهرستان ابهر معرفی شد.

سعید حقیقی افزود : برای شکار هر قطعه کبک مبلغ 2 میلیون ریال جریمه به عنوان ضرور و زیان درنظرگرفته شده است که باید از سوی متخلف به حساب محیط زیست واریز شود و از لحاظ جنبه عمومی جرم نیز قاضی پرونده رای می دهد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان در پایان گفت :متخلفین دست از شکار غیر مجاز بردارند چرا که محیط بانان استان به صورت شبانه روزی در کشت کنترل در مناطق تحت مدیریت حضور داشته وبعد از دستگیری متخلفین بدون هیچ گذشتی طبق قانون برخورد خواهند شد.

انتهای پیام/ن

 

متخلف سابقه دار به جرم زنده گیری کبک دستگیر شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۴ آذر ۱۳۹۶
هرساله این موقه کل بز در کوهای گلجک و آبلاق وحاجی کندی می آید.