مهدی محمدی گفت: طی سه سال گذشته، ۴۲ هزار و ۷۰۷ میلیارد ریال اعتبار ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و همچنین روستاهای فاقد دهیاری استان پرداخت شد.

مهدی محمدی  گفت: در سه ماهه امسال چهار هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار عوارض ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شد.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۷ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال از مالیاتهای دریافتی از محل ارزش افزوده استان به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز شد که نسبت به سال قبل آن (۱۴۰۱) هفت درصد افزایش داشت.

محمدی در ادامه با تاکید بر اینکه عدالت مالیاتی و آسان نمودن فرآیندهای آن در کنار تکریم مؤدیان و فعالان فضای کسب و کار، ضامن تحقق هر چه بیشتر عدالت اجتماعی است، افزود: بدون هیچ تردیدی دستیابی به اهداف مهم نظام مالیاتی از جمله برقراری عدالت مالیاتی، توزیع ثروت در جامعه و مبارزه با پدیده شومی چون فرار مالیاتی، نیازمند همکاری و مشارکت همدلانه مردم با مسئولان است.

وی ادامه داد: پرداخت مالیات در هر جامعه به بهبود ساختار اقتصادی آن کمک می کند و می تواند دولت را در امر خدمت رسانی هر چه بهتر یاری کند.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان زنجان گفت: اطلاع رسانی طرح ها و پروژه های عمرانی افتتاح شده از محل عوارض پرداختی مؤدیان مالیاتی توسط شهرداری ها یکی از راه های آگاهی بخشی در راستای هزینه کرد و موارد مصرف مالیات است.

وی افزود: پرداخت مالیات مشارکت اجتماعی و از تکالیف حقوق شهروندی است بنابراین باید فرهنگسازی و آگاهسازی لازم در راستای هزینه کرد مالیات انجام شود.

برچسب ها: مالیات ، ارزش افزوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.