رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: استان بوشهر جزء 10 استان کشور در اجرای نظام ارجاع خدمات پزشکی است که این طرح در شهرستان بوشهر به‌صورت آزمایشی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،استان بوشهر جز 10 استان کشور در اجرای آزمایشی نظام ارجاع استسعید کشمیری امشب در حاشیه بازدید از مرکز درمانی شهید الیاس احمدی شهر خورموج در ، از بهره‌برداری ساختمان جدید مرکز خدمات جامع سلامت شهید الیاس احمدی در آینده نزدیک خبر داد.

وی افزود: ساختمان جدید مرکز خدمات جامع سلامت شهید الیاس احمدی خورموج با زیربنای یک‌هزار و 50 مترمربع در سه‌ طبقه احداث‌ شده و هم اکنون در حال تجهیز آن هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: این ساختمان شامل واحدهای اداری، خدماتی و چهار واحد اقامتگاه پزشکان است که برای احداث، تجهیز و محوطه‌سازی آن 30 میلیارد ریال هزینه شده است.

کشمیری با اعلام این که وزارت بهداشت به‌ شدت به دنبال پزشک خانواده و نظام ارجاع خدمات پزشکی است، عنوان کرد: نظام ارجاع خدمات پزشکی نوعی شیوه ارائه خدمات درمانی بهداشتی است که در آن بیماران طبق یک سلسله‌ مراتب به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند هرچند که اولین برخورد بیمار با پزشک در قالب پزشک خانواده انجام می‌شود.

وی از اجرایی‌شدن نظام ارجاع داخلی در مراکز درمانی استان بوشهر خبر داد و گفت: استان بوشهر جزء 10 استان کشور در اجرای نظام ارجاع خدمات پزشکی است که این طرح در شهرستان بوشهر به‌صورت آزمایشی در حال انجام است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد: اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده بر اساس مدل بومی سطح‌بندی خدمات سلامت انجام می‌شود که در کاهش بیماری‌های غیرواگیر مهم است.

کشمیری با اعلام این که استان بوشهر از زیرساخت‌های خوبی در حوزه الکترونیک سلامت برخوردار است، گفت: اجرای پرونده الکترونیک سلامت، یکی از پایه‌های اصلی نظام ارجاع و پزشک خانواده است که خوشبختانه در شهرستان دشتی 100 درصد مردم در سامانه سیب، شناسایی و بالای 60 درصد مردم خدمت گرفته‌اند.

انتهای پیام/پ

استان بوشهر در اجرای آزمایشی نظام ارجاع جز 10 استان کشور است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.